شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵
دانشجویان با انتشار کارزاری، با اشاره به صدور احکام انضباطی سنگین، از جمله اخراج، تعلیق و محرومیت از تحصیل برای شماری از دانشجویان پس از تجمعات دیماه و بهمنماه دانشگاهها، تأکید نمودند که این احکام عمدتاً با رویکردی امنیتی، بهصورت غیابی و مغایر با شیوهنامه انضباطی صادر شدهاند.
در متن منتشرشده همچنین به شرایط دشوار اقتصادی کشور اشاره شده و آمده است که در چنین شرایطی، محروم ساختن دانشجويان از تحصيل دیگر قابل تحمل نبوده و ادامه رویکرد تنبیهی و حذف دانشجویان، به تشدید نارضایتی عمومی میانجامد.
بر همین اساس، از مسعود پزشکیان درخواست شده است با دستور بازنگری فوری در احکام کمیتههای انضباطی، نسبت به لغو یا تعلیق آنها اقدام کرده و زمینه بازگشت دانشجویان به کلاسهای درس و ادامه تحصیل را فراهم سازد.
همچنین از استادان، انجمنها و تشکلهای دانشجویی خواسته شده است در امضا و اطلاعرسانی این کارزار مشارکت نمایند.
برای امضای کارزار از لینک زیر استفاده کنید:
