دوشنبه اول تیر ۱۴۰۵
محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر خارجهٔ قطر، در گفتوگو با شبکهٔ خبری الجزیره تأکید کرد که نخستین بار نیست که بنیامین نتانیاهو موجب تشدید تنشها در منطقه میشود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، او ضمن اشاره به تحولات لبنان گفت که ادامه یافتن اشغال بخشهایی از خاک لبنان باید پایان یابد و حاکمیت آن کشور باید مورد احترام قرار گیرد.
نخستوزیر قطر همچنین کشتار حدود ۱۰۰ شهروند لبنانی به دست رژیم صهیونیستی طی چند روز و در دورهٔ آتشبس را غیرقابل قبول دانست.
آل ثانی با بیان اینکه ایالات متحد آمریکا در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی اسرائيل در لبنان نقش درستی ایفا میکند، ابراز امیدواری کرد که روند و فضای مذاکرات کنونی فلسطینیان را نیز در بر بگیرد و به تحقق کشور مستقل فلسطین منجر شود.