سلطان احمد الجابر، وزیر صنعت و فناوری پیشرفتهٔ امارات و مدیرعامل و رئیس هیئتمدیرهٔ گروه ادنوک (ADNOC) در مراسم گشایش کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی سالانهٔ صنعت انرژی ابوظبی، نوامبر ۲۰۲۵. عکس از REUTERS/Raghed Waked
یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۵
م. حامد – اندیشهٔ نو: به گزارش رویترز، سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت نفت دولتی امارات «ادنوک» (ADNOC)، گفت که تنگهٔ هرمز هرگز متعلق جمهوری اسلامی ایران نبوده است که آن را ببندد یا ناوبری در آن را محدود کند.
او در پیامی در شبکهٔ اجتماعی ایکس هشدار داد که هرگونه اختلال در این آبراه امنیت انرژی، غذا، و سلامت را در سراسر جهان تهدید میکند و هشدار داد که ایجاد چنین وضعی «خطرناک و غیرقابل قبول» است.
الجابر افزود: «روشن است که جهان توان تحمل چنین وضعی را ندارد و نباید اجازه دهد چنین چیزی رخ دهد.»