سه شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۵
شورای دفاع در بیانیهای گفت در صورت حمله به جزایر ایران تمام خطوط مواصلاتی خلیج فارس مینریزی میشود.
در بیانیه شورای دفاع کشور امده است: «همانگونه که در مقابله به مثلِ حمله به تاسیسات هستهای نطنز، مجتمع هستهای دیمونا هدف قرار گرفت، شورای دفاع بر تعهد خود در خصوص پاسخ قاطع به هرگونه تعرض به نیروگاهها و زیرساختهای انرژی تاکید و بر اجرای بدون تاخیر آن اصرار میورزد.»
این بیانیه تاکید کرد که «تنها راه عبور» از تنگه هرمز هماهنگی با ایران است و «هرگونه تلاش دشمن برای تعرض به سواحل یا جزایر ایرانی، سبب خواهد شد که کلیه خطوط مواصلاتی در خلیج فارس با انواع مینهای دریایی مینریزی شود، که در آن صورت عملاً کل خلیج فارس برای مدتهای طولانی وضعیتی مشابه تنگه هرمز را پیدا خواهد کرد.»