شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۴
اندیشهٔ نو: به گزارش خبرگزاریهای ایران، سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی در اطلاعیهای اعلام کرد:
در پی حملههای جنایتکارانهٔ آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی به کشورمان، مجتمع غنیسازی شهید احمدیروشن نطنز صبح امروز (یکم فروردین ۱۴۰۵) مورد حمله قرار گرفت.
این اقدام مغایر با قوانین و تعهدات بینالمللی، از جمله «معاهدهٔ منع اشاعه» (NPT) و سایر مقررات مرتبط با ایمنی و امنیت هستهیی است.
در این راستا، بررسیهای فنی و تخصصی دربارهٔ احتمال انتشار آلودگی مواد پرتوزا توسط مرکز نظام ایمنی هستهیی کشور در محدودهٔ این مجتمع انجام شد.
بر اساس نتایج بهدستآمده، به اطلاع مردم شریف ایران میرساند که با توجه به تمهیدات پیشبینیشده، برنامهریزیهای قبلی، و دادههای ثبتشده در سامانههای پایش، هیچگونه نشت مواد پرتوزا در این مجتمع گزارش نشده است و هیچ خطری ساکنان مناطق اطراف این سایت را تهدید نمیکند.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که در حال بررسی گزارشها درباره حملهٔ به تأسیسات هستهیی نطنز است.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، آژانس بینالمللی انرژی اتمی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به این نهاد اطلاع داده است که امروز به سایت هستهیی نطنز حمله شده است. آژانس اعلام کرد که در حال بررسی گزارشها دربارهٔ حمله به تاسیسات هستهیی نطنز است.

این آژانس در بیانیهای اعلام کرد که در رابطه با نیروگاه نطنز افزایشی در سطح تشعشات گزارش نشده است.
آژانس بینالمللی انرژی اتمی با بیان اینکه این نهاد در حال بررسی گزارش دربارهٔ حمله به سایت هستهیی نطنز است افزودکه بار دیگر خواستار خویشتنداری بهمنظور جلوگیری از هرگونه خطر حادثه هستهای است.