جمعه ۲۲ اسفند ۱۴۰۴
کمال عبداللهزاده در این ویدئو میگوید که پیشتر در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» به پنج سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود و این حکم بدون هیچ تخفیفی دوباره تأیید شده است.
او روز ششم مهر ۱۴۰۱ در تهران بازداشت و سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد. کمال عبداللهزاده در تاریخ ۲۶ آذر با قرار وثیقه بهصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.
او میگوید که خواست جوانان معترض تنها توجه به مشکلات بوده است و از مردم میخواهد که او را حمایت کنند.
گفته شده که کمال عبداللهزاده در جریان اعتراضهای «زن، زندگی، آزادی» با لباس سربازی عکس گرفته و گفته بود که «من با مردمم هستم و بهسوی کسی شلیک نخواهم کرد.»
از کانال تلگرام کانون حقوق بشر ایران