Skip to content
ژوئن 25, 2026
   ارتباط با ما       در باره ما       فیسبوک       تلگرام   

احترام به تفاوت اندیشه، همیاری و تلاش مشترک در راه تحقق آزادی

  • خانه
  • ایران
  • جهان
  • ویژه اندیشهٔ نو
  • اجتماعی
    • زحمتکشان
    • جوانان و دانشجویان
    • زنان
  • اقتصادی
  • فرهنگی – ادبی
  • محیط زیست
  • تاریخی
  • علوم اجتماعی
  • دیدگاه‌ها
  • Home
  • دولت‌ها در برابر انجمن‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟
  • ایران
  • خبرها

دولت‌ها در برابر انجمن‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟

یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴

دولت‌ها مسئول ترویج و حفاظت از حق انجمن‌ها در کشور هستند.

دولت‌ها نمی‌توانند به بهانه دلایلی مانند نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی، خاستگاه اجتماعی، ملی و وضعیت تولد افراد و یا دلایلی از این دست در تاسیس یا فعالیت انجمن‌ها مداخله کنند.

دولت‌‌ها در عین حال موظف هستند برای تشکیل و تضمین یک جامعه توانمند به حفظ حیات و رشد انجمن‌ها کمک کنند.

هرچند حق انجمن‌ها یکی از حقوق بنیادین بشر است اما همچنان برخی از کشورها آن را نقض می‌کنند. با این وجود نباید فراموش کنیم که آزادی تشکل، یک حق انسانی است که برای عملکرد یک دموکراسی حیاتی است.

شهروندان می‌توانند در قالب انجمن یا سازمان، صاحبان قدرت را در قبال تعهدات، تصمیمات، مسئولیت‌ها و وظایف‌شان وادار به پاسخگویی کنند.

منبع: کانال تلگرامی اصل۲۰

چاپ 🖨

Continue Reading

Previous: انتخابات شیلی به دور دوم کشیده شد
Next: عملیاتی‌های معترض جنوب
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • ارتباط با ما
  • در باره ما
  • فیسبوک
  • تلگرام
Copyright © All rights reserved