Skip to content
ژوئن 25, 2026
   ارتباط با ما       در باره ما       فیسبوک       تلگرام   

احترام به تفاوت اندیشه، همیاری و تلاش مشترک در راه تحقق آزادی

  • خانه
  • ایران
  • جهان
  • ویژه اندیشهٔ نو
  • اجتماعی
    • زحمتکشان
    • جوانان و دانشجویان
    • زنان
  • اقتصادی
  • فرهنگی – ادبی
  • محیط زیست
  • تاریخی
  • علوم اجتماعی
  • دیدگاه‌ها
  • Home
  • چقد همکار داریم‌هآ؟! اسماعیل گرامی – کارگر بازنشسته و زندانی سیاسی سابق
  • ایران
  • خبرها

چقد همکار داریم‌هآ؟! اسماعیل گرامی – کارگر بازنشسته و زندانی سیاسی سابق

🔸در این چند روز اخبار فرانسه را که دنبال می‌کنم، می‌بینم که چگونه بازنشستگان فرانسوی به کف خیابان آمده‌اند و در اعتراض به لایحه‌ افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال تجمع و راه پیمایی می‌کنند؛ ولی خبر به اینجا ختم نمی‌شود، گردان‌های ویژه، وحشیانه بازنشستگان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند! انگار نه انگار که این بازنشستگان هموطنان آنها هستند، حقیقتش را بخواهید این بازنشستگان شبیه ما بازنشستگان ایرانی هستند، هموطنان واقعی آنها ما هستیم. وقتی زد و خورد داخل خیابان‌های فرانسه را می‌بینی، زد و خورد داخل خیابانهای خودمان برایت تداعی می‌شود!!! گردان‌های ویژه‌ی فرانسوی درست شبیه همین نیروهای سرکوب حکومت کشور خودمان هستند (اصلاً‌ فکر می‌کنم هموطن همدیگه هستند.) در این دنیایِ سرمایه‌داریِ دو قطبی، این مرزها با این همه سیم خاردار، فُرمالیته هستند! ما کارگران و زحمتکشان یک طرفیم، آن استثمارگران و دزدان و اختلاسگران یک طرف، و نیروهای سرکوبگر هم از آنها دفاع می‌کنند.

چاپ 🖨

Continue Reading

Previous: بیانیه نوروزی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران
به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ خورشیدی
Next: بزرگترین ایرادات طرح رتبه‌بندی معلمان به روایت فرهنگیان/ آموزش و پرورش دیکتاتوری می‌کند!
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • ارتباط با ما
  • در باره ما
  • فیسبوک
  • تلگرام
Copyright © All rights reserved