Skip to content
ژوئن 24, 2026
   ارتباط با ما       در باره ما       فیسبوک       تلگرام   

احترام به تفاوت اندیشه، همیاری و تلاش مشترک در راه تحقق آزادی

  • خانه
  • ایران
  • جهان
  • ویژه اندیشهٔ نو
  • اجتماعی
    • زحمتکشان
    • جوانان و دانشجویان
    • زنان
  • اقتصادی
  • فرهنگی – ادبی
  • محیط زیست
  • تاریخی
  • علوم اجتماعی
  • دیدگاه‌ها
  • Home
  • کارگران پتروشیمی اردبیل هفت ماه حقوق نگرفته‌اند
  • خبرها
  • زحمتکشان

کارگران پتروشیمی اردبیل هفت ماه حقوق نگرفته‌اند

کارگران پتروشیمی اردبیل با انتشار نامه‌ای در رسانه‌های اجتماعی نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق و عیدی معوقه سال ۹۸ اعتراض کردند. اکبر نامجو، استاندار اردبیل در دیداری که ۲۰ مهر از پتروشیمی اردبیل داشت، از ظرفیت تولیدات صادراتی این واحد تعریف و تمجید کرد و خبر از ۴۰ میلیون دلار درآمد ارزی این واحد پتروشیمی برای استان اردبیل داد. کارگران در این نامه نوشته‌اند طی هفت ماه که آنان حقوق نگرفته‌اند، مسئولانی از استان اردبیل برای بازدید به شرکت آمده‌اند اما حتی یک نفر از آنان در باره وضعیت شغلی و حقوق کارگران سوال نکرده است. تاخیر در پرداخت دستمزدها یکی از دلایل اعتصاب کارگران در مراکز مختلف نفتی است. کارگران مراکز نفتی در اعتصاب فراگیر مرداد و شهریور نیز پرداخت به موقع حقوق را به عنوان یکی از خواست‌هایشان اعلام کردند. پیمانکاران این خواست کارگران را برای راضی کردن آن‌ها به پایان اعتصاب پذیرفتند، اما اخیرا در چند مرکز نفتی در جنوب و فارس کارگران باز ناگزیر شده‌اند برای دریافت دستمزدهای عقب‌افتاده تجمع و اعتصاب کنند. کارگران پتروشیمی اردبیل نوشته‌اند هفت ماه زندگی بدون دستمزد آنان را به سوء تغذیه مبتلا کرده است. آن‌هابه نمایندگان مجلس نیز به دلیل بی‌اعتنایی به مطالبات کارگران انتقاد کرده و نوشته‌اند: «کسی که سر هر ماه حقوق خودش واریز می‌شود حال کسی که ۷ ماه حقوق دریافت نکرده را نمی‌فهمد ما نمی‌دانیم چرا نمایندگان موقع انتخابات سینه خود را پاره می‌کنند ولی در عمل در خواب غفلت به سر می‌برند. کجایید؟»

چاپ 🖨

Continue Reading

Previous: ‌روابط چین و آمریکا در صورت انتخاب بایدن
Next: کار صنفی حق ماست!
  • تلگرام
  • فیسبوک
  • ارتباط با ما
  • در باره ما
  • فیسبوک
  • تلگرام
Copyright © All rights reserved