- - https://andisheh-nou.org -

محمد خاتمی:سپاه برآمده از متن انقلاب و از ارکان امنیت ملی ماست.

سیدمحمد خاتمی در دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که روز شنبه ۲۲ مهر ۹۶ در دفتر وی برگزار شد، درباره سخنان اخیر رییس جمهور آمریکا گفت: واقعا متاسفم که در راس قویترین و نیرومندترین کشور دنیا -که ادعاهایی دارد و بسیاری از آن ادعاها واهی است- یک چنین شخصیتی با آن ادبیات و موضع گیری ها قرار دارد که به این سادگی چشم در چشم مردم مطالب نادرست بیان می کند و دروغ می گوید. در درجه اول برای ملت آمریکا متاسفم و احساس می کنم ملت آمریکا و لااقل نخبگان و بزرگان آن، احساس خشنودی از چنین شخصیتی نمی کنند و حتی احساس شرمساری هم می کنند.

تقریبا همه دولتهای محترم دنیا و نیز اندیشمندان دنیا از بیانات ایشان ابراز تاسف و اعلام برائت کردند و این باعث تاسف است برای آمریکا که رییس جمهورش حرفی بزند که همه عقلای عالم و همه خیرخواهان و حتی کسانی که با ما اختلاف نظر دارند، آن سخنان را محکوم کنند. فقط یکجا برای او کف زدند و هلهله کردند و او رییس رژیم صهیونیستی بود که بزرگترین عامل خشونت و ترور دولتی در عالم است و این خود نشان دهنده ماهیت این مطالب است.

خاتمی تاکید کرد: اهانت به ملت ایران و نگاه کردن به ایران به عنوان یک خطر و برنامه ریزی برای لطمه زدن به این کشور، برای هیچ ایرانی منصفی قابل قبول نیست. این را اشتباه نکنند؛ در ایران ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما در پاسداشت عزت ایران و اصل انقلاب و منافع اصلی ملی و ایستادن در مقابل تهدیدهای بیرونی، هیچ گونه اختلافی نیست.

وی افزود: مگر می شود یک نفر بیاید سپاه پاسداران را در شرایطی که در برابر تروریستها ایستاده و شهید می دهد، با گزافه گویی هایش مورد اهانت قرار دهد؟ سپاهی که برآمده از متن انقلاب و از ارکان امنیت ملی ماست.

خاتمی با تاکید بر اینکه برنامه دفاعی و موشکی ما فقط جنبه بازدارندگی دارد اظهار کرد: مگر ما موشک می خواهیم که به دیگران حمله کنیم؟ اما در جریان جنگهایی که هست آیا نباید در مقابل تهدیدهای موجود قدرت دفاع از خود را داشته باشیم؟ این مربوط به کسی نیست که بخواهد دخالت کند.