- - https://andisheh-nou.org -

تهدید نتانیاهو به اقدامات یک طرفانه بر علیه گسترش نفوذ ایران در سوریه

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوچی، گفت که اسرائیل آماده عمیات یک جانبه است تا از گسترش نفوذ ایران در سوریه جلوگیری به عمل آورد.

به گزارش رویترز، اسرائیل بیم دارد در صورت پیروزی احتمالی بشار اسد، ایران اقدام به برپایی  پایگاه نظامی دائمی در سوریه بکند که این امر با توجه به نفوذ و تاثیر ایران در لبنان، خطرات امنیتی بر علیه اسرائیل را گسترش خواهد داد. نتانیاهو در این دیدار اظهار داشت که ایران در صدد است تا حیطه نفوذ و تاثیرش را از خلیج فارس تا مدیترانه گسترش دهد. به گفته نخست وزیر اسرائیل، ایران هم اکنون در صدد کنترل عراق و یمن می باشد و در رابطه با لبنان، این عمل در سطح بسیار گسترده به مورد اجرا درآمده است.

نتانیاهو گفت:” ما حتی یک دقیقه هم نباید این مهم را فراموش کنیم که ایران در صدد نابودی اسرائیل است. ما باید مطمئن باشیم که می توانیم از این تهدید یا هر تهدیدی دیگر از خود دفاع کنیم.”

به گزارش رویترز، پوتین در این دیدار نسبت به این اظهارات نخست وزیر اسرائیل، صحبتی نکرد اما سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که، منطقه عاری از خشونت که ایران از تضمین کنندگان آن می باشد، راه واقعی پیشرفت برای پایان دادن به جنگ در سوریه می باشد. سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت:” ما می دانیم که اسرائیل نسبت به ایران نگرانی هایی دارد اما ما معتقدیم ایران نقشی مثبت در سوریه ایفا می کند.”