- - https://andisheh-nou.org -

اژه‌ای در نشست خبری :خروج نیروهای امنیتی از منزل کروبی دروغ محض است

فرارو- سخنگوی قوه قضائیه خروج نیروهای امنیتی از داخل خانه کروبی را دروغ محض دانسته و گفت: تصمیم به حصر سران فتنه به قوت خود باقی است.

محسنی اژه‌ای در صد و شانزدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤالی در خصوص درخواست‌های آقای کروبی در مورد اینکه نیروهای امنیتی از خانه‌اش بیرون بروند و محاکمه نیز شود و اینکه اولی انجام شده و دومی باقی است، اظهار داشت: چه کسی گفته اولی عملی شده است؛ نه‌ خیر؛ دروغ محض است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: خوب است ما هر موضوعی را بررسی کرده و جنبه‌هایش تفکیک کنیم چرا که وقتی یک حکم کلی می‌دهیم حق مطلب ادا نمی‌شود.

وی افزود: یک اتفاق مجرمانه در سال 88 و 89 رخ داد؛ عده‌ای در مقابل قانون ایستادند و اقدامات مجرمانه انجام دادند و سبب کشته شدن، توهین و نسبت‌ها و افتراها شدند که دستگاه‌های مسئول از جمله ناجا، قوه قضاییه و… برای برخورد با مجرمین مشغول شدند که در این رابطه عده‌ای دستگیر و عده‌ای دیگر نیز با رأفت اسلامی محاکمه و مجازات شدند.

اژه‌ای گفت: حتی افرادی که در سنین پایین بودند، دانشجو بودند و اظهار ندامت کردند مشمول عفو شده و از زندان خارج شدند.

سخنگوی قوه قضائیه به اقدام شورای عالی امنیت ملی در سال 89 اشاره و اظهار داشت: این شورا برای کسانی که در رأس بودند تصمیمی گرفت که آن تصمیم منجر به محصور شدن برخی افراد شد؛ این تصمیم به قوت خود باقی است و لغو نشده است.