- - https://andisheh-nou.org -

افزایش 76 درصدی کارتن خوابی در انگلستان در10 سال آینده – برگردان: بهمن دانش پژوه

روزنامه صبح بریتانیا، روزنامه مورنینگ استار که مواضع ترقیخواه خواهانه و نزدیک به جرمی کوربین، رهبر محبوب حزب کارگر این کشور دارد، روز پنج شنبه گذشته گزارش کرد که دوره دولت حزب محافظه کار از سال 2010 با ارقام نجومی افزایش بی خانمانی همراه بوده است. به گزارش یک موسسه خیریه انگلیسی که در مورد بحران اجتماعی این کشور فعالیت می کند، در طول 10 سال آینده، کارتن خوابی به میزان 76 درصد افزایش می یابد. آقای جان هیلی، وزیر امور مسکن در دولت سایه حزب کارگر گفت که سیاست های شکست خورده دولت محافظه کار، مانند سرمایه گذاری در بخش  مسکن ارزان قیمت و کاهش بودجه تامین هزینه مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه، عوامل موثر دراین آمار تکان دهنده می باشند.

این گزارش براساس تحقیقات علمی و آماری انجام شده در دانشگاه «هریوت وات»، نشان می دهد که در سال گذشته میلادی حدود 9100 نفر بی خانمان (کارتن خواب) بوده اند ولیکن پیش بینی می شود که تعداد آنها در سال 2026 به 16000 نفر برسد. سازمان خیریه «کرایسیس» (بحران) اعلام نموده که 156000 خانوار که نزدیک به یک چارم میلیون نفر را در بر میگیرند، به نوعی بی خانمان هستند. این خیریه هشدار داده که شمار افراد بی خانمان که پنج سال پیش 119 هزار نفربود، “به طور قابل توجهی افزایش یافته است”.

این گزارش هشدار داده که اگر اقدامی برای حل این معضل اجتماعی انجام نشود، ادامه این روند منجر به افزایش 25 درصدی  تعداد بی خانمانها به 202200 نفر در طول 10 سال آینده خواهد شد. آقای هیلی بی خانمانی در بریتانیا را یک “رسوایی ملی” و “یادآوری وحشتناک از پیامدهای  هفت سال ناکامی سیاست وزیران محافظه کار” توصیف کرد. ” شمار افراد کارتن خواب که در دوران دولت حزب کارگر کاهش یافته بود،  در زمان محافظه کاران هر ساله افزایش یافته و اکنون دو برابر تعداد بی خانمان ها در سال 2010 شده است. ”

خانم جودیت بلوک، سخنگوی مجمع دولت های محلی {در انگلستان شهرداری ها و استنداری ها در عمل نقش دولت محلی را ایفا می کنند و مسئولیت امور مشخص محلی را به عهده دارند}گفت: “این وضع، نتیجه مستقیم تصمیم های وزرای دولت محافظه کار است: کاهش شدید سرمایه گذاری در بخش مسکن ارزانقیمت، کاهش بی رویه بودجه کمک هزینه مسکن برای اقشار ضعیف، کاهش بودجه بخش خدمات به افراد بی خانمان و امتناع از کمک به مستاجران مستقل. گزینه دیگری جز احیای سیاست خانه سازی توسط دولت وجود ندارد”. وی از دولت خواست که به دولت های محلی (شهرداری ها) اجازه سرمایه گذاری و ساخت مسکن واقعا ارزان داده شود.

موسسه خیریه «کرایسیس» برآورد کرده است که چنین قدمی می تواند بی خانمانی را تا 60 درصد کاهش دهد. انتشار این گزارش همزمان با براه اندازی کارزار (کمپین) عمومی “همه با هم” توسط این موسسه  می باشد تا مردم را به صورت یک “جنبش ملی” به کارزار پایان دادن به بی خانمانی بکشاند. جان اسپارکس، مدیر اجرایی «کرایسیس» گفت: “تا زمانی که ما به عنوان یک جامعه عمل نکنیم، این مشکل با گذشت هر سال  فقط دشوارتر میگردد.”

************ استفاده از و باز انتشار این مطلب در سایت های دیگر فقط با ذکر منبع آن، «اندیشه نو»، و نام نویسنده مجاز می باشد.