- - https://andisheh-nou.org -

اسماعیل عبدی به مرخصی آمد!

اسماعیل عبدی در اعتراض به «رفتار غیرقانونی و ناعادلانه نسبت به فعالان مدنی در ایران، عدم استقلال قوه قضائیه و صدور احکام زندان برای فعالان تشکل‌های معلمان و کارگران» از ۱۰ اردیبهشت سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود.

اسماعیل عبدی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران و از معلمان زندانی از زندان اوین به مرخصی آمد.

به گزارش کلمه، اسماعیل عبدی در آبان‌ماه سال گذشته برای اجرای حکم ۶ سال حبس در منزل خود در کرج بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در اعتراض به «رفتار غیرقانونی و ناعادلانه نسبت به فعالان مدنی در ایران، عدم استقلال قوه قضائیه و صدور احکام زندان برای فعالان تشکل‌های معلمان و کارگران» از ۱۰ اردیبهشت سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود.

اوایل خرداد ماه ۱۴ هزار معلم در نامه‌ای به رئیس قوه‌قضائیه خواستار آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر ریاضی محبوس در زندان اوین شده بودند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور نیز با انتشار نامه‌ای خطاب به حسن روحانی در خصوص وضعیت نامساعد جسمانی اسماعیل عبدی هشدار داد و خواستار رسیدگی به مطالبات وی شد.

فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نیز اخیرا در نامه‌ای به عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، خواستار ملاقات و درمان اسماعیل عبدى، معلم و فعال صنفی زندانی شده بود.