- - https://andisheh-nou.org -

تهدید آشکار کیهان: نویسندگان اراجیف«مهدور‌الدم» هستند و باید به بد‌ترین شکل کشته شوند!

روزنامه «کیهان» با انتشار یادداشتی با نام مستعار، نوشته براساس آیات قرآن، افرادی که با «اراجیف» رسانه‌ای، امنیت جامعه را تهدید می‌کنند «مهدور‌الدم» هستند و باید به «بدترین شیوه به قتل برسند.»

ه گزارش سحام، یادداشت نویس جعلی این روزنامه امنیتی افزوده: دشمنان درجنگ نرم همانند دشمنان درجنگ سرد باید «کشته» و«مجازات» شوند و به علت زیان‌بارتر بودن جنگ روانی ازجنگ نظامی، خداوند دستور داده آن‌ها به «بدترین شیوه» به قتل برسند.

براساس ادعای این یادداشت ‌نویس مجعول، برای «فتنه‌انگیزان و اخلال‌گران» امنیت جامعه، هیچ جایی نباید محل امن باشد. بنابراین، فرار فتنه‌انگیزان حتی به خارج از کشور، نباید مانع برخورد با آنان شود.

این یادداشت که ظاهرا ازعصبانیت روشن‌گری‌های اخیر رسانه‌های جنبش سبز نگاشته شده،  از ادامه حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد و برخورد خشن با روزنامه‌نگاران و مخالفان و منتقدان دفاع کرده و یکی از«عریان‌ترین تهدیدها» علیه مخالفان سیاسی است. بخشی از یادداشت روزنامه کیهان که با نام مستعار منتشر شده است را درادامه بخوانید:

یکی از اصطلاحات قرآنی درباره شایعات و اخبار بی‌اساس درجامعه، اصطلاح اراجیف است. خداوند به‌صراحت درآیات ۶۰ تا ۶۲ سوره احزاب می‌فرماید: لئن لم ینته المنافقون و الذین فی قلوبهم مرض و المرجفون فی المدینه لنغرینک بهم ثم لا یجاورونک فیها الا قلیلا، ملعونین اینما ثقفوا اخذوا و قتلوا تقتیلا، سنه الله فی الذین خلوا من قبل و لن تجد لسنه الله تبدیلا؛ اگر منافقان و کسانی که در دلهایشان مرضی هست و خبرسازان لرزه‌افکن و شایعه‌افکنان درمدینه، از کارشان باز نایستند، تو را سخت برآنان مسلط می‌کنیم تا جز مدتی اندک درهمسایگی تو نپایند. لعنت‌شدگانند هرجا یافت شوند، گرفته و به‌سختی کشته شوند. این سنت خداوندی است که درمیان پیشینیان نیز بود و در سنت خدا تغییر نخواهی یافت.

به خبرهای نادرست و شایعات دروغ و بی‌اساس، اراجیف می‌گویند؛ چون موجب اضطراب و تزلزل درافراد جامعه و شنوندگان خبر می‌شود و آنان را به تشویش انداخته و به سمت‌وسوی تحرکات بی‌جا و حرکت‌های برخاسته ازهیجان که بیرون ازعقل و حقیقت است می‌کشاند. خداوند درآیه ۶۰ سوره احزاب از دو گروه خطرناک درجامعه یاد کرده است. گروه نخست همان منافقان هستند که به اسلام اعتقاد و ایمان قلبی ندارند ولی به زبان و درظاهر ادعای مسلمانی می‌کنند و این‌گونه خود را درمیان مسلمانان مخفی کرده و برای منافع و اعتقادات خود برنامه‌ریزی و تلاش می‌کنند.

گروه دوم، مرجفون یا همان خبرسازان دروغین و شایعه‌پراکنان هستند… مرجفون با اخبار و شایعات بی‌اساس و دروغ موجبات(ارجاف) و تزلزل و اضطراب جامعه می‌شوند و با اخبار دروغ خویش زلزله در جامعه و نظام سامان یافته آن می‌افکنند. پس مرجفون به کسانی گفته می‌شود که با شایعه‌سازی، درجامعه اسلامی دلهره ایجاد می‌کنند. براساس آیات قرآنی اینان کسانی هستند که به جبهه جهاد نمی‌روند و در سنگرهای جهادی مشارکت نمی‌کنند، بلکه درشهر باقی مانده و با شایعه سازی و شایعه‌ پراکنی به تقویت دشمن و تضعیف روحیه امت می‌پردازند.

آنان درشایعات خویش، توان نظامی و جنگی دشمنان را بیش ازآن‌چه هست به تصویر می‌کشند و دل‌های آنان توده‌های مردم را می‌لرزانند. آنان نه تنها به بزرگ‌نمایی ازتوان دشمن می‌پردازند بلکه با کوچک‌ نمایی ازتوان امت اسلام واقعیت را دگرگونه جلوه می‌دهند و روحیه مومنان و توده‌های مردم پشت جبهه را تضعیف می‌نمایند و زمینه پیروزی دشمن و شکست مومنان را فراهم می‌آورند.

یادداشت نویس روزنامه کیهان سپس به بیان «احکام شرعی ارجاف و حکم مرجفون» پرداخته و ۱۲ مرحله را برای برخورد با آن‌چه «مرجفون» نامیده است، مشخص کرده است! و پس از آن حکم شرعی افرادی که مرجف خوانده می‌شوند را «مهدورالدم» اعلام کرده است!

نویسنده این یادداشت در ادامه مدعی شده است:

«درحقیقت حکم قضایی مرجفان «مهدورالدم» بودن است. البته بعضی مفسران تمام این سخت‌گیری‌ها را درمورد اذیت کننده مومن که درآیات قبل بود، می‌دانند، ولی به نظر می‌رسد این همه تهدید و اعلام مهدورالدم بودن برای کسانی است که قصد اخلال درامنیت جامعه و شکست نظام را دارند، نه مزاحمان ناموس مردم.(تفسیر نور، قرائتی، ذیل آیه) پس باید گفت که سعه‌صدر و تساهل و تسامح در برابر مرجفان حد و اندازه‌ای دارد و اگر اتمام حجت تاثیری نداشت و دوباره به اعمال خود ادامه دادند، می‌بایست به حکم قضایی دستگیر و مجازات شوند. از آن‌جایی که مفسد فی‌الارض تلقی می‌شوند حکم آنان قتل است. لذا می‌توان گفت که مرجفان به سبب آن‌که امنیت مردم را به هم می‌زنند، دیگر امنیت جانی ندارند و مهدورالدم هستند.(اخذوا و قتلوا) با این بیان منظور آیه این است که: خدا مقرر فرمود تا در برخورد با کسانی که با نفاق‌گرایی و ارجاف خبری و ایجاد تزلزل و نگرانی درجامعه، به حقوق و امنیت مردم تجاوز می‌کنند، پس از روشنگری و هشداری سخت به آنان، اگر از کارشان دست برنداشتند و برتجاوز کاری‌شان پافشاری کردند، به این سبک رفتار گردد و آنان را به شدت و سختی و خواری و مذلت مجازات کرده و به قتل برسانند!»

به نظر می‌رسد سرمقاله نویس امنیتی و مجهول روزنامه کیهان، از روشن‌گری‌های اخیر رسانه‌ها قافیه را «تنگ» یافته و ضمن تکرار ادعاهای همیشگی خود، قصد ارعاب منتقدین به عملکرد نظام و دستگاه‌های امنیتی- نظامی «نهادی خاص» را داشته است.

گفتنی‌است که این تهدید عریان، شاید از اندک نمونه‌های تهدید عینی مخالفان و منتقدان شیوه و روش مدیریت رهبری جمهوری اسلامی باشد که نمودعینی وعملیاتی آن را درسلسله قتل‌های زنجیره ای روشنفکران که توسط وزارت اطلاعات اتفاق افتاد، می‌توان مشاهده کرد.

تهدید منتقدان و روزنامه نگاران توسط روزنامه امنیتی کیهان به عنوان بازوی رسانه‌ای بیت رهبری، براساس اصل«النصربالرعب» صورت می‌گیرد که چهره دیگری از آن توسط«داعش» درعراق و سوریه مدتی‌است درحال پیاده شدن است، به نظر می‌رسد بلوغ سیاسی مردم ایران و مطالبات سیاسی گسترده آنان مبنی بر رفع حصر از رهبران جنبش سبز، سرمقاله نویس این روزنامه را به شدت عصبانی کرده است.