- - https://andisheh-nou.org -

دبیرکل ناتو، استولتنبرگ: روسیه همواره در راس دستور کار ناتو قرار خواهد داشت/بر سر طرح عملی جنگ با ترور توافق می‌کنیم

دبیرکل ناتو امروز (پنج‌شنبه) پیش از اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل گفت، توافق بر روی حمایت عملی بیشتر از جنگ ضد ترور با هدف ارتقای تبادل اطلاعاتی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ،‌ دبیرکل ناتو همچنین به خبرنگاران گفت روسیه همواره در دستور کار ناتو قرار دارد. او گفت: هزینه‌های دفاع جمعی بیشتر پیام واضحی دارد که از اقدامات روسیه در اوکراین نشات گرفته است. ما همواره سیاست بازدارندگی و مذاکره در قبال روسیه را در نظر داریم. ما در قبال روسیه، هم به دفاع معتبر و هم مذاکره نیازمندیم.

دبیرکل ناتو همچنین درباره حمله تروریستی اخیر در منچستر هم گفت: اطلاعات اهمیت زیادی برای ناتو دارد و تلاش داریم تبادل اطلاعاتی را افزایش دهیم.

دبیرکل ناتو همچنین گفت، تمایل سیاسی شدیدی وجود دارد که ناتو به عنوان یک سازمان به ائتلاف ضد داعش ملحق شود. ناتو مایل است که این سازمان به ائتلاف تحت امر آمریکا علیه داعش بپیوندد. او تاکید کرد، این مساله در نشست امروز مورد بررسی قرار می‌گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

استولتنبرگ گفت: این پیام سیاسی قاطعی ارسال می‌کند.

او همچنین گفت، این بدین معنا نیست که ناتو در عملیات‌های رزمی جدیدی ضد داعش و یا سایر گروه‌های تروریستی در عراق و یا سوریه مشارکت می‌کند. ناتو تلاش‌های مرتبط با عملیات‌های شناسایی با آواکس را در میان سایر تدابیر توسعه می‌دهد و با استفاده از رادارهایی با برد زیاد از جنگ علیه داعش حمایت می‌شود. علاوه بر این،‌ برنامه‌های آموزشی در عراق اجرایی خواهد شد.