- - https://andisheh-nou.org -

ارتش سوریه کنترل خود را بر پالمیرا تایید کرد

فرماندهی ارتش سوریه تایید کرد، پس از وارد آوردن خسارات مالی و انسانی شدید به گروه تروریستی داعش وارد شهر پالمیرا شده و کنترل مجدد آن را به دست گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا سوریه، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از چندین عملیات نظامی موفق و با حمایت نیروی هوایی کشور و جنگنده‌های روس، یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای دوست و هم‌پیمان موفق شدند شهر تدمر (پالمیرا) و مناطق اطراف آن را دوباره به دست بگیرند.

در این عملیات نیروهای ارتش خسارات بزرگی را به نیروها و استحکامات داعش وارد کردند.

در این بیانیه آمده است، یگان‌های مهندسی ارتش در حال خنثی سازی بمب‌ها و مین‌هایی هستند که داعشی‌ها در ساختمان‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های شهر کار گذاشته بودند.

در ادامه بیانیه مذکور بر اهمیت این موفقیت تاکید شده و آمده است، همزمانی بازپس گیری پالمیرا با پیروزی‌های ارتش سوریه در حومه شمال شرقی شهر حلب ضربه سختی به داعش بود.

ارتش سوریه در ادامه تاکید کرد: این پیروزی ثابت کرد که ارتش سوریه با همکاری هم‌پیمانانش تنها قدرت تاثیرگذاری است که توان مقابله با تروریسم و ریشه کن سازی آن را دارد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، با کنترل شهر پالمیرا امکان توسعه عملیات‌های نظامی نیروهای شجاع سوریه علیه داعش در محورها و جهات مختلف فراهم شده و فضا برای داعشی‌ها تنگ‌تر  و خطوط امدادی‌شان قطع می‌شود.

یک منبع نظامی سوری تاکید کرد،‌ داعش در جریان عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری شهر پالمیرا که از اواسط ژانویه گذشته آغاز شد، صدها کشته و زخمی داد.

رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: داعش پس از بمب‌گذاری گسترده شهر پالمیرا از اکثر مناطق آن عقب نشینی کرد.

روزنامه الوطن سوریه نزدیک به دمشق نیز نوشت، یگان‌های ارتش سوریه پس از کنترل بر زمین‌های کشاورزی و بلندی‌های اطراف شهر پالمیرا از دو محور جنوبی و جنوب غربی وارد آن شدند.

داعش از 11 دسامبر کنترل پالمیرا را به دست گرفت.

این گروه تروریستی پیشتر از مه 2015 تا مارس 2016 نیز کنترل این شهر را در دست داشت اما ارتش سوریه پالمیرا را آزاد کرد و سپس دوباره داعش آن را به تصرف خود درآورد.

در مقابل نصر الحریری، رئیس هیات مخالفان سوری در مذاکرات ژنو بازپس گیری شهر پالمیرا توسط ارتش سوریه را رد کرده و گفت: تبادل کنترل شهر پالمیرا میان داعش و ارتش سوریه شبیه به کارتون تام و جری است!