- - https://andisheh-nou.org -

اعلام تسلیم علنی اصلاح طلبان حکومتی : ما اختلاف نظری با رهبری نظام نداریم!

محمدعلی ابطحی٬ معاون پارلمانی دولت محمد خاتمی در مصاحبه با «عصر ایران» مطرح کرده است که همه احزاب و جریان‌ها و حتی کسانی که قانون را قبول ندارند باید تابع نظر رهبر باشند. وی اضافه کرده «همه اعم از اصلاح‌طلب و غیر اصلاح طلبان باید در کشور از رهبری نظام و کشور تبعیت داشته باشند.» ابطحی افزوده «حتی کسانی که به قانون اساسی رای ندادند یا قبول ندارند، بایستی در عمل تابع نظرات رهبری باشند.»

در یک عقب نشینی آشکار از سوی جریان های سیاسی اصلاح طلب نزدیک به محمد خاتمی ،محمدعلی ابطحی٬ معاون پارلمانی دولت اصلاحات گفته که همه احزاب و جریان‌ها و حتی کسانی که قانون را قبول ندارند باید تابع نظر رهبر باشند.
آقای ابطحی مدعی شد “اجماع همه جریانات سیاسی داخل نظام بر رهبری علی خامنه‌ای، یکی از اتفاقات مهم است که در تاریخ سیاسی کم نظیر است.”
وی اضافه کرده «همه اعم از اصلاح‌طلب و غیر اصلاح طلبان باید در کشور از رهبری نظام و کشور تبعیت داشته باشند.»
این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کردهةهیچ یک از احزاب و دسته‌ها سیاسی، جایگزینی برای رهبری در ذهن نداشته و اختلاف نظرشان با رهبری نبوده» است.
واکنش این چهره نزدیک به آقای خاتمی درحالیست که اخیرا برخی منابع خبری نزدیک به جنبش سبز گزارش دادندعبدالواحد موسوی لاری» و «صادق خرازی» به نمایندگی از «محمد خاتمی» رئیس‌جمهور پیشین کشور، ملاقات‌های منظمی را با «حسین طائب» رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برگزار می‌کنند.
به گفته این منابع این دیدارها با هدف «اقناع فکری حسین طائب» و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای ورود «محمد خاتمی» به حاکمیت صورت می‌پذیرد.
گفته می شود، در این دیدارها از «محمد خاتمی» خواسته شده برای «نرم کردن دل علی خامنه ای» و «بازگشت به حاکمیت»، برخی دستورات و توصیه‌های «حسین طائب» و «بیت رهبری» را اجرا کند.

به گزارش سایت گفتمان آقای ابطحی با اشاره به اینکه “هیچ یک از احزاب و دسته ها سیاسی، جایگزینی برای رهبری در ذهن نداشته و اختلاف نظرشان با رهبری نبوده” است اظهار کرد: در هیچ شرایط و زمانی حتی رویارویی های سخت و تلخ مختلف جناح ها با هم، هیچ گروه یا شخصیت سیاسی در کشور برای رهبری، حتی در درون تشکیلات خودشان شخص دیگری به غیر از حضرت آیت الله خامنه ای مد نظر نداشته است. این اجماع اهمیت دارد و تحت همین وحدت، ما توانسته ایم بسیاری از مشکلات و بحران های کشور را حل کنیم.

ابطحی یک بعد دیگر ارتباط با رهبری را اختلاف نظرهایی که ممکن است، بعضی از احزاب سیاسی با نظر رهبری داشته و یا برعکس مقام معظم رهبری دیدگاه متفاوتی با این اشخاص داشته باشد، دانست و گفت: بعضا احتمال دارد یک رویارویی هایی هم در داخل کشور شکل گرفته باشد و با توجه به کثرت نظر و سلیقه البته که این موارد طبیعی است اما با توجه به جایگاه رهبری، ایشان هستند که باید تصمیم بگیرند قالب روابط خود را چگونه تعریف کنند نه احزاب.
وی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب در این لایه و طبقه ای که هستند، طبیعتا نمی توانند تصمیم گیرنده چگونگی روابط رهبری با دیگران باشند اما انچه مسلم و بدیهی است تقویت ارتباط گروه وجناح های مختلف با مقام اول کشوری است. باید بر این اجماعی که همواره داشته اند، بایستند ولی نتیجه گیری نهایی به تصمیم و نظری بر می گردد که مقام معظم رهبری تنظیم می کنند.