- - https://andisheh-nou.org -

کارخانه‌های «کنتور سازی ایران» و «صنایع کم مصرف ایرانیان» پلمپ شدند/ بلاتکلیفی 350کارگر

فعالیت دوکارخانه «کنتور سازی ایران» و «صنایع کم مصرف ایرانیانّ» در استان قزوین با حکم مراجع قضایی متوقف شد. در این دو کارخانه حدود 350 کارگر مشغول به کار بودند که بین 5 تا 10ماه دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، کارخانه های «کنتور سازی ایران» و «صنایع کم مصرف ایرانیانّ روز گذشته (دوشنبه 12 بهمن ماه) به دلیل  افزایش بدهی  مالی   معوقه به اداره مالیات با حکم قضایی پلمپ شده است.

کارگران می‌گویند علاوه بر بدهی کارخانه کنتور سازی ایران به اداره مالیات، این دو واحد تولیدی بدهی‌های دیگری نیز به چند نهاد دولتی و خصوصی همچون اداره تامین اجتماعی، چند بانک خصوصی و دولتی دارند.

بنا بر این گزارش هر دو کارخانه کنتور سازی و صنایع کم‌مصرف ایرانیان دارای کارفرمای واحد هستند، از مجموع 350کارگر این دوکارخانه  50 کارگردر کارخانه صنایع کم مصرف ایرانیان مشغول کارند که حدود 10 ماه مزد معوقه از کارفرما طلب کارند .

کارگران می گویند با وضعیت پیش آمده  قرار است همه کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری  اقدام کنند.

به ادعای آنان پیش از پلمب این دو کارخانه، مدیر عامل کارخانه  کنتور سازی ایران چندی پیش با  شکایت سهامداران کارخانه راهی مراجع قضایی شده بود.

گفتنی است، کارگران کارخانه‌های کنتورسازی و صنایع کم مصرف ایرانیان که در شهر صنعتی البرز قزوین واقع شده است از یک سال پیش  به دلیل پی گیری مطالبات معوقه مزدی خود مرتبا در مقابل نهادهای مختلف دولتی استان قزوین ومحل کارخانه دست به اعتراض صنفی می زنند.