- - https://andisheh-nou.org -

با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی؛ واحد تولیدی صنعتی هپکوی اراک واگذار می‌شود

به دلیل نبود مدیریت هدفمند و صحیح سهامدار شرکت هپکو با تصمیم سازمان خصوصی‌سازی این شرکت به خریدار جدیدی واگذار می‌شود.

به گزارش ایلنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی اعلام کرد، به دلیل نبود مدیریت هدفمند و صحیح سهامدار شرکت هپکو با تصمیم سازمان خصوصی سازی این شرکت به خریدار جدیدی واگذار می شود.

«ظفر افشون» اظهار داشت: در نشست روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان خصوصی سازی، استاندار مرکزی، نمایندگان اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از شورای کارگران هپکو و مدیرعامل این شرکت، تصمیم نهایی برای وضعیت هپکو اتخاذ شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون مدیریتی مناسبی و هدفمند از جانب سهامدار این شرکت مشاهده نشده و نیز حقوق کارگران [1] با تاخیر بسیاری مواجه شده است، بر سلب مالکیت سهامدار فعلی این شرکت تاکید شد.

افشون تصریح کرد: بر این اساس، تصمیم بر سلب مدیریت در دستور کار قرار گرفت و تقاضای چهار خریدار حقوقی برای شرکت هپکو اراک پس از ارزیابی نهایی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود ظرف هفته آینده هپکو به خریدار جدید واگذار و حقوق کارگران نیز پرداخت شود.

افشون گفت: معاونت اقتصادی استانداری مرکزی برای تکمیل ظرفیت تولیدی بنگاه های اقتصادی سطح استان با تزریق تسهیلات جدید برای تکمیل بخشی از ظرفیت تولیدی تلاش می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: از ابتدای سال بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 700 واحد تولیدی در استان مرکزی پرداخت شده و همواره در کارگروه ستاد تسهیل و رفع تولید بر حفظ اشتغال موجود و احیای صنایع تاکید جدی شده است.

شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راهسازی تاسیس و از سال 1354 با همکاری شرکت های اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند شروع به فعالیت کرد.