- - https://andisheh-nou.org -

کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس دست از کار کشیدند

امروز صبح بیش از پانصد نفر از کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس دست از کار کشیدند و در محوطه پالایشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (بیست و چهارم دی ماه)، بیش از پانصد نفر از کارگران پیمانکاری یک شرکت زیرمجموعه شرکت فلات در مجموعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس در اعتراض به ماهها معوقات مزدی خود در محوطه پالایشگاه تجمع کردند.

این کارگران که از طریق یک شرکت پیمانکاری در زیر نظر شرکت فلات قاره (از پیمانکاران اصلی پالایشگاه ) مشغول فعالیت هستند و کار لوله کشی صنعتی (پایپینگ) انجام می‌دهند، از شهریورماه تا کنون دستمزد نگرفته‌اند و از قرار معلوم حق بیمه آنها نیز واریز نشده است.

این کارگران که بیش از سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، می‌گویند: مراجعات به مدیران شرکت‌های پیمانکاری و کارفرمایان مادر تا کنون نتیجه بخش نبوده است. بنابراین تصمیم گرفتیم امروز صبح با برپایی این تجمع صنفی، به این شکل صدای اعتراض خود را به گوش مقامات پالایشگاه برسانیم.

معمولا دستمزد کارگران پیمانکاری پالایشگاه ستاره خلیج فارس که طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری دست چندم هستند، با چندماه تاخیر پرداخت می‌شود.