- - https://andisheh-nou.org -

تشدید فشارعلیه سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در اطلاعیه ای که روز ۲۴ خرداد منتشر شده است، به ادامه ی فشارهای امنیتی علیه این سندیکا اعتراض کرده است.
متن این اطلاعیه به شرح زیر است:پس از اینکه در آستانه روز جهانی کارگر دو تن از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد آقایان مددی و رضوی نیمه شب بازداشت و به مدت بیست و دو روز در بند ۲۰۹ زندان اوین بودند و وسایل شخصی آنها هنوز ضبط بوده و تحویل نشده و پرونده های تازه ای علیه آنها مفتوح و تدارک می شود.
متاسفانه در هفته گذشته ماموران پلیس امنیت تهران به خانه آقای حسن سعیدی واقع در جنوب تهران محدوده سه راه آذری مراجعه و ضمن ایجاد دلهره و وحشت برای فرزندان و همسر و همسایگان از پسر سیزده ساله ایشان پی جوی او می شوند.
اقدام فوق پس از آن صورت می گیرد که کارگران معترض شرکت واحد مدت ها است خواهان حق مسکن بلاعوض قول داده شده از طرف شهرداری تهران می باشند. پیرو اعلام مراجعه کارگران به شهرداری و شورای شهر تهران در بیست و چهار خرداد ماه، سعیدی توسط فرمانده پلیس امنیت خیابان شریعتی روز شنبه بیست و سه خرداد تلفنی احضار می شود و با اصرار ایشان بر رعایت حقوق شهروندی، ماموران پلیس امنیت در ساعت ۱۹ روز شنبه به خانه حسن سعیدی مراجعه کرده و با ابلاغ احضار نامه ای با امضاء فرمانده پلیس امنیت میدان حر به پسر سیزده ساله ایشان خواستار مراجعه او به این پایگاه شدند.
این رفتارها در زمانی صورت می گیرد که دولت آقای روحانی مرتبا از حقوق شهروندی سخن می رانند و هیات وزارت کار در کنفرانس سالیانه سازمان بین المللی کار حضور دارند و درباره آزادی تشکل های مستقل کارگری با دبیر کل این سازمان آقای گای رایدر مذاکره می کنند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اقدامات ضدکارگری علیه فعالان این سندیکا را خلاف مقررات و قوانین دانسته و آنرا محکوم می کند و از همه مسئولین داخلی و قوه قضاییه و وزارت کار و سازمان بین المللی کار و دیگر سازمان های بین المللی کارگری خواستار پیگیری این رفتارهای ضدکارگری و پایان این شرایط می باشد.
با آرزوی روزی که حق طلبان کارگری از تعقیب های پلیسی و امنیتی رهایی یابند.