- - https://andisheh-nou.org -

خط فقر مورد بررسی قرار گیرد/ سفره‌های مردم کوچک تر شده است

منصور کمال نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به اینکه تا به امروز در زندگی مردم تغییر اساسی حاصل نشده است و بر خلاف انتظار ها قیمت ها نیز افزایش یافته است باید عملکرد دولت به طور کلی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه از 10 سال پیش تا به امروز سفره های مردم کوچک تر شده است و فکر می کنم که دیگر نیاز است خط فقر به طور دقیق بررسی شود و اعلام کنند چند درصد از ایرانیان زیر خط فقر هستند.

کمال‌نیا بیان داشت: از دولت یازدهم انتظار نداریم که طی دوسال مشکلات اقتصادی وجود را برطرف کند اما از این دولت توقع داشتیم که مانع شیب افزایش قیمت ها در کشور شود.

این کارشناس اقتصادی به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور در خصوص گرانی که چند ماه پیش اعلام شد اشاره کرد و گفت: در این ابلاغیه آمده بود که هیچ نهادی حق ندارد بدون هماهنگی قیمت کالا و خدماتی را افزایش دهد اما با گذشت چند ماه خود دولت با افزایش بهای بنزین و گاز خانگی استارت گرانی را زد و با این اقدام آنان، سودجویان نهایت استفاده را خواهند برد و گران فروشی را در دستور کاری خود قرار می دهند.

وی بیان داشت: من معتقد هستم امروز یک خانواده چهار نفره با درآمد مالی 2 میلیون نمی تواند زندگی خود را اداره کند چرا که طی یک دهه ارزش 2 میلیون ریال به یک سوم کاهش پیدا کرده است.