- - https://andisheh-nou.org -

اعتراض دانشجویان تفرشی به تک صدایی در دانشگاه

جمعی از دانشجویان دانشگاه تفرش در اعتراض به فضای تک قطبی دانشگاه تجمع کرده‌ و خواستار تغییر روند مدیریتی دانشگاه شده‌اند. صدور احکام انضباطی برای فعالین دانشجویی، تعلیق و برخورد انضباطی با نشریات مستقل دانشجویی و ایجاد محدودیت برای آن‌ها، نقض حریم خصوصی فعالین دانشجویی، عدم صدور مجوز برای تشکل‌های مستقل دانشجویی با وجود درخواست‌های مکرر و ایجاد محدودیت و فشار برای کانون‌های فرهنگی مستقل از موارد اعتراضی این دانشجویان بوده است.

کلمه – گروه دانشگاه: جنبش دانشجویی به فضای امنیتی که همچنان در برخی دانشگاهها از دولت قبل باقی مانده است معترض است.
دانشجویان از هر فرصتی استفاده می کنند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسوولان دانشگاهها برسانند. هفته گذشته بیش از هفتصد نفر از استادان دانشگاه های کشور با ارسال نامه‌ سرگشاده‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه، خواستار پایان مداخله ها و فشارهای غیرقانونی بر دانشگاه ها شدند.

به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه که حسن روحانی، علی لاریجانی و صادق لاریجانی مخاطب آن هستند، با انتقاد از لغو برنامه سخنرانی علی مطهری در شیراز و لغو کنسرت در مشهد، آمده است: فشارهای فراقانونی سازمان‌یافته‌ای توسط افراد و گروه‌های ذی‌نفوذ بطور مداوم بر دانشگاه‌ها وارد می‌شود که همگی مُخل مسئولیت‌های دانشگاه و موجب یأس و نومیدی وعدم احساس امنیت دانشگاهیان است.

این فشارها را باید گذاشت کنار احضارهای پی در پی دانشجویان به کمیته های انضباطی یا نهادهای امنیتی، همچنین فشارهایی که بر تشکل ها و نشریات دانشجویی وارد می شود.

چند روز پیش یک شورای نظارتی وابسته به وزارت علوم، از صدور مجوز برای فعالیت یک تشکل دانشجویی اصلاح طلب خودداری کرد و دلیل آن را ممنوع شدن عضویت افراد نظامی و امنیتی در این تشکل طبق اساسنامه ذکر کرد!

هیات نظارت دانشگاه رازی کرمانشاه ضمن مخالفت با درخواست هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان، دلیل این مخالفت را بندی از اساسنامه پیشنهادی این تشکل اعلام کرد که در آن عضویت افراد مرتبط با نهادهای نظامی و امنیتی در انجمن اسلامی دانشجویان ممنوع شده است.

این برخوردها فعالان دانشجویی را نگران کرده است که فضای به جای مانده از دولت قبل نه تنها برچیده نشود بلکه تداوم داشته باشد.

به گزارش پویش، جمعی از دانشجویان دانشگاه تفرش در اعتراض به فضای تک قطبی دانشگاه تجمع کرده‌ و خواستار تغییر روند مدیریتی دانشگاه شده‌اند. صدور احکام انضباطی برای فعالین دانشجویی، تعلیق و برخورد انضباطی با نشریات مستقل دانشجویی و ایجاد محدودیت برای آن‌ها، نقض حریم خصوصی فعالین دانشجویی، عدم صدور مجوز برای تشکل‌های مستقل دانشجویی با وجود درخواست‌های مکرر و ایجاد محدودیت و فشار برای کانون‌های فرهنگی مستقل از موارد اعتراضی این دانشجویان بوده است.

این درحالیست که این دانشجویان معترض معتقدند که فضای عمومی و فرهنگی و و امکانات تشکل‌های سیاسی تنها در اختیار یک طیف فکری خاص قرار دارد و آن‌ها از آزادی عمل بی‌حد و حصر در فعالیت دانشجویی برخوردارند.

همچنین چند شب گذشته جمعی از دختران دانشجوی این دانشگاه در اعتراض به محدودیت بیش از حد و کمبود امکانات رفاهی برای آن‌ها در محوطه خوابگاه دختران تجمع کردند.