- - https://andisheh-nou.org -

نامه کارگران معترض چوکا به وزیر کشور: اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم

کارگران کارگران کارخانه چوکا در استان گیلان که هفتمین روز اعتراض صنفی خود نسبت به تعطیلی کارخانه را پشت سر می گذارند در رنج‌نامه‌ای به وزیر کشور با انتقاد از مدیریت‌های صورت گرفته نوشته اند: با قطع شدن گاز، برق و آب کارخانه به دلیل بدهی و تعطیلی حدود ۱۲ ماهه کارخانه از تیرماه ۹۴ تا هم اکنون، کارگران دیگر توان اداره زندگی خود را ندارند، اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم و تاکنون با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد.

قسمتهائی از نامه کارگران معترض چوکا به وزیر کشور که از سایت حقوق معلم و کارگر گرفته شده است به شرح زیر است.

اینجانبان پرسنل شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران-چوکا (استان گیلان) به استحضار می‌رساند، معیشت کارگران در شهرستان رضوانشهرحال و روز خوشی ندارد. کارخانه‌ چوکا که سرآمد تمامی صنایع تولیدی در گیلان و در مقاطعی در کشور و حتی در خاورمیانه می باشد که با بیش از 900 نفر پرسنل یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور در زمینه تولید کاغذ و همچنین یکی از قطب‌های اشتغال‌زایی در منطقه محروم تالش است.
کارخانه چوکا و پرسنل این مجموعه در حال مرگ تدریجی هستند. آری کارخانه به مثابه مریضی بیش از یک سال و اندی است که از نبود افراد متخصص در شهرستان رضوانشهر رنج می‌برد. این توقف تولید باعث شد، حقوق کارگران پنج ماه به تعویق بیفتد و یک سال متمادی پدران کارگر این مجموعه شرمنده و خجالت زده فرزندان و همسران خود باشند
همچنین با قطع شدن گاز، برق و آب کارخانه به دلیل بدهی و تعطیلی حدود 12 ماهه کارخانه از تیرماه 94 تا هم اکنون، کارگران دیگر توان اداره زندگی خود را ندارند، اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم و تاکنون با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد
در این بین در پی پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات 24 خرداد 92 موجی از شادمانی و امید به آینده در بین اقشار مختلف مردم بوجود آمده و در این راستا رونق بخش صنعت جهت خروج کشور از رکود که منجر به رشد اقتصادی خواهد شد از جمله درخواستهای جامعه کارگری کشور بوده و هست . در این راستا شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران – چوکا ازین حیث بی نصیب نبوده و در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید (سالهای 92 و 93) توانست به شکوفایی در عرصه تولیدی خود برسد . ولی متاسفانه در آبان 93 با تغییر مدیریت و به بهانه بازسازی موجبات توقف تولید و در نهایت تعطیلی کارخانه را فراهم آوردند تا جاییکه در بالا به اختصار به آن اشاره گردید و در نهایت در تاریخ 14/4/95 مدیرعامل فعلی شرکت جناب آقای محمدرضا وزوایی رسما طی نامه ای شرکت را تعطیل و دستور داد تمامی 900 پرسنل به خانه هایشان بازگردند!!!(تصویر نامه به پیوست تقدیم می گردد)
نظر به سیاستهای دولت تدبیر و امید در استان گیلان ، متاسفانه فرماندار شهرستان رضوانشهرجناب آقای حسنی پور علیرغم مراجعه مکرر کارگران اراده ای بر حل این مشکل صنفی نداشته و عملا جهت گیریهایی در خلاف سیاستهای دولت مزبور داشته و اعتقاد به سرکوب کارگران منطقه را دارد تا جاییکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دکتر روحانی مبنی بر عزم جدی در تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی ، نامبرده سعی در ایجاد شکاف بین کارگران و ایجاد نارضایتی و نفرت در بین مردم منظقه از سیاستهای دولت فعلی را داشته و پاسخگوی ما که همواره حامی این دولت بوده و خواهیم بود نبوده است.