- - https://andisheh-nou.org -

ابهام در وضعیت رسول بداقی

اسماعیل عبدی-دبیرکل کانون صنفی معلمان
ششم اردیبهشت هزار و سیصد و نود و چهار
رسول بداقی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ایران؛ یکی از فرهیخته ترین اعضای شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان سراسر کشور است. او در مدت فعالیت خود در هیات مدیره کانون صنفی معلمان همواره پیگیر امور صنفی فرهنگیان کشور بوده است.
بداقی پیشتر در سال 85 در یکی از گسترده ترین اعتراضات معلمان ایران به اجرا نشدن قانون توسط دولت دکتر احمدی نژاد دستگیر و به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. پس از آن و همزمان با وقایع سیاسی کشور در شهریور 88 در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر دستگیرشد. نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل بداقی، او را به بند 209 اوین بردند. در ادامه توسط  قاضی صلواتی در شعبه پانزده دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد.

این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان در مدت پنج سال و هشت ماه که در زندان بوده حتی برای تشییع و تدفین مادر گرامی اش، یک ساعت مرخصی نداشته است.
در آستانه هفته معلم بدنه آموزش و پرورش در التهابات ناشی از اعتراضات معلمان کشور نسبت به وضعیت اسف بار آموزش و  پرورش به سر می برد. از طرفی  فرهنگیان ایران بی صبرانه چشم انتظار آزادی معلمان زندانی هستند و مسئولان مربوط به پرونده ی رسول بداقی تاریخ آزادی او را سیزده مرداد 94 اعلام کرده اند، در اقدامی عجیب دادسرای شهید مقدسی اوین عصر روز شنبه پنجم اردیبهشت رسول بداقی را برای بازپرسی احضار کرد.
امروز (ششم اردیبهشت) رسول بداقی برای حضور در دادسرای مقدسی اوین توسط عوامل زندان رجایی شهر انتقال یافته است. و تا کنون هیچ خبری مربوط به بازگشت ایشان به رجایی شهر گزارش نشده است.
امیدواریم مسئولان مربوطه با درک شرایط موجود زمینه آزاذی معلمان زندانی را فراهم نماید.