- - https://andisheh-nou.org -

تجمع معلمان بازنشسته مقابل مجلس برگزار شد

به دنبال صدور اطلاعیه مبنی بر تجمع سکوت معلمان بازنشسته در مقابل مجلس شورای اسلامی به منظور اعلام خواسته‌های مادی و معنوی خود، بیش از چند صد نفر از معلمان بازنشسته از صبحگاه روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۵ برای مطالبات صنفی خود در بهارستان تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند.

به دنبال صدور اطلاعیه مبنی بر تجمع سکوت معلمان بازنشسته در مقابل مجلس شورای اسلامی به منظور اعلام خواسته‌های مادی و معنوی خود، بیش از چند صد نفر از معلمان بازنشسته از صبحگاه روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۵ برای مطالبات صنفی خود در بهارستان تجمع اعتراضی خود را برگزار کردند. این تجمع که با تجمع کارگران بازنشسته فولاد اصفهان، کرمان، هم‌زمان بود، یک جمعیت چند هزار نفری را در جلوی مجلس تشکلیل داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حقوق کارگر و معلم، معلمان بازنشسته که از سکوت به نتیجه‌ای نرسیده بودند، با فریاد شعارهایی چون: خط فقر سه میلیون، حقوق ما یه میلیون، بیمه‌ی رایگان برای بازنشستگان، بیمه‌ی رایگان حقّ مسلّم ماست، معیشت منزلت حقّ مسلّم ماست، بی عدالتی چرا؟، عدالت عدالت و… سکوت را شکستند و این بار با برآوردن فریاد، خواستار مطالبات خود شدند.

این تعداد از معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی از نمایندگان مجلس خواستند نسبت به همسان سازی حقوق بازنشستگان این وزارتخانه با سایر نهادها، اقدام کنند.

پیش از این، سخنگوی دولت اعلام کرده بود همسان سازی حقوق شاغلان این وزارتخانه آغاز شده و در مراحل بعدی، درباره بازنشستگان نیز برای ترمیم حقوق دریافتی بازنشستگان اقدام می شود.

این تجمع علیرغم آن که در محیطی کاملاً امنیتی برگزار شد و به تعداد نیروهای مسلح در لحظات پایانی افزوده می‌شد ولی بدون درگیری با خواندن بیانیه‌ای پایان یافت.