- - https://andisheh-nou.org -

هشدار درباره تکرار قتل‌های زنجیره‌ای؛ وزارت اطلاعات خواب است؟

نها سه روز پس از انتقاد کروبی به استفاده حاکمیت از اوباش، یک تشکیلات محفلی مدعی حزب الله تهدید کرد که در صورت رفع حصر، محصوران را ترور خواهد کرد و به آنها امان نفس کشیدن نخواهد داد. این گروه خشونت طلب، هاشمی و خاتمی را نیز تهدید کرده که توسط کمیته های مردمی! مجازات خواهند شد.

یک تشکیلات محفلی مدعی حزب الله تهدید کرد که در صورت رفع حصر، محصوران را ترور خواهد کرد و به آنها امان نفس کشیدن نخواهد داد. در سایت رسمی این گروه خشونت طلب، هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی نیز تهدید شده اند که توسط کمیته های مردمی! مجازات خواهند شد.

به گزارش کلمه، تنها سه روز پس از آنکه مهدی کروبی در نامه خود از حصر به استفاده مستمر حاکمیت از شعبان بی مخ ها و اوباش جدید اشاره کرد، گروهی تحت عنوان “شورای هماهنگی حزب الله” تهدید کرد که “حزب الله این بار با راه اندازی فداییان انقلاب و اسلام توسط کمیته های مجازات مردمی برای همیشه چشم فتنه را کور خواهد کرد.”

این متن تهدیدآمیز که تحت عنوان مصاحبه ای با معاون شورای هماهنگی حزب الله شمال غرب کشور در سایت “حزب الله پرس [1]” منتشر شده، پر از غلط های املایی است: ابراض ندامت و پشیمانی، نغز حقوق بشر، کل یوم عاشورا کل عرض کربلا، سبیعه شما (به جای صبیه) و …

این افراد کم سواد اما بدون نگرانی از هرگونه برخورد احتمالی مسئولان و نهادهای امنیتی کشور، در سایت رسمی خود به انتشار تهدید به قتل، تشکیل کمیته های مجازات و بستن راه نفس محصوران پرداخته و اعلام کرده اند که اگر هاشمی و خاتمی بخواهند عرصه را بر “امام خامنه ای” تنگ کنند، این گروه چشم فتنه را کور خواهد کرد.

شورای هماهنگی حزب الله، تشکیلات ناشناخته ای نیست. حسین الله کرم ریاست آن را در کشور بر عهده دارد و در تهران، اصفهان، مشهد و کرمانشاه نیز فرج مرادیان، کمیل کاوه، حمید استاد و صادق اشک تلخ هدایت زیرمجموعه های آن را برعهده دارند؛ چهره هایی که از اواسط دهه هفتاد پای ثابت همه فعالیت های خشونت طلبانه و به ظاهرخودسرانه بوده اند.

حزب الله شمال غرب نیز توسط یک روحانی به نام روح الله بجانی هدایت می شود که مسئول انصار حزب الله تبریز است و رئیس ستاد انتخاباتی احمدی نژاد در هر دو دوره ۸۴ و ۸۸ در تبریز نیز بوده است. شورای هماهنگی حزب الله از حامیان سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری هم بوده و حتی حزب الله شمال غرب که اکنون به تهدید به قتل محصوران پرداخته، برای انتخابات دوره دوم مجلس هم کاندیدا معرفی کرده است.

اما با وجود شناخته شده بودن این مجموعه محفلی و خشونت طلب، تشکیلات امنیتی کشور و وزارت اطلاعات وابسته به دولت هنوز هیچ واکنشی به تهدید آنها به قتل از خود نشان نداده و در مقابل خودسری و یکه تازی این جریان متحجر مدعی ولایت سکوت کرده است تا نشان دهد که تهدیدکنندگان از پشتوانه های قدرتمندی در سطوح بالای حاکمیت برخوردارند.

این همان واقعیتی است که کروبی درباره آن در نامه خود به روحانی نوشته بود: “اگر در رژیم فاسد گذشته از شعبان جعفری در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ استفاده گردید ولی در این حاکمیت هر روز در سرتاسر کشور از این دست اوباش ها برای حمله به بیوت مراجع تقلید، رجال منتقد مذهبی و سیاسی، سفارتخانه ها، مراکز علمی و هنری بنام ارزش ها استفاده می گردد، برای امیال سیاسی شان حرمت حرم و مسجد را هم می شکنند و حریم و مرزی در رفتارهای مذبوحانه شان قائل نیستند.”

به نظر می رسد سطح تحمل ولی فقیه و پیروانش تا حدی پایین آمده که حتی انتقاد غیرمستقیم از آنها نیز با تهدید به برخورد از طریق کمیته های مجازات رو به رو می شود.

در سال ۷۸ و همزمان با پیگیری پرونده قتل های زنجیره ای نیز گروه هایی که بعدها مشخص شد از متهمان اصلی آن قتل ها بوده اند، به انتشار بیانیه هایی به عنوان پیروان نواب و … پرداختند و تهدید به تشکیل کمیته های مجازات و ترور مسئولان کردند.

حال به نظر می رسد اگر دولت و بازوهای امنیتی آن هشیار نباشند، به زودی باید منتظر تکرار توطئه هایی همچون قتل های زنجیره ای از سوی محافل مدعی حزب الله و ولایت باشند که دولت خاتمی نیز تا سال ها با تبعات آن دست به گریبان بود.