- - https://andisheh-nou.org -

ناصری: دولت روحانی می‌توانست بهتر از گذشته عمل کند/ وعده رفع حصر هنوز عملی نشده

مساله هسته‌ای حل شد اما مشکلات اقتصادی و سیاست داخلی حل نشدند.

بدالله ناصری عضو بنیاد باران در گفت و گو با نامه نیوز، با اشاره به گذشت سه سال از حیات دولت تدبیر و امید؛ بیان کرد: افکار عمومی هر دولتی را نسبت به دولت پیشین مقایسه می کند و با توجه به درصد اجرایی شدن شعارهای انتخاباتی هر دولت در دوران ریاست جمهوری، مردم به آن دولت رای می دهند.

وی در ادامه افزود: مهمترین وعده های رییس جمهور دولت یازدهم به مردم در انتخابات سال ۹۲، حل مسئله هسته ای و پایان دادن به مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵، برداشته شدن تحریم ها و حل مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم و رفع حصر زندانیان سیاسی وقایع سال ۸۸ بود.

ناصری گفت: مسائل مربوط به پرونده هسته ای ایران و برداشته شدن تحریم های غرب علیه ایران، بالاخره در اسفند ۹۴ با اجرای برجام نهایی شد. اما بخش دوم وعده های انتخاباتی روحانی که حل مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم بود، متاسفانه تا به امروز همچنان حل نشده باقی مانده است و آن چنان تغییری در وضع معیشتی مردم جامعه احساس نمی شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن تمجید از دولت برای آزادی برخی از زندانیان سیاسی وقایع سال ۸۸؛ بیان کرد: آزادی برخی زندانیان سیاسی وقایع سال ۸۸ که در اواخر شهریور سال ۹۲ اتفاق افتاد، یک عمل پسندیده و قابل تقدیر است. اما رفع حصر سه نفر از رهبران معترض به نتایج انتخابات سال ۸۸ وعده ای بود که دولت روحانی از انجام و عمل کردن به آن باز ماند.

ناصری تصریح کرد: به عنوان یک شهروند عملکرد سه ساله دولت یازدهم را مطلوب و قابل قبول ارزیابی می کنم، اما معتقدم عملکرد دولت تدبیر و امید می تواند بسیار بهتر و مطلوب تر از گذشته باشد.

وی در خصوص رای آوردن مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶؛ اظهار کرد: از نظر بنده به طور قطعی با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، روحانی در انتخابات سال ۹۶ پیروز خواهد شد.