- - https://andisheh-nou.org -

میتینگ انتخاباتی اصلاح‌طلبان

“یا حسین میرحسین، پیام ما روشنه حصر باید بشکنه” شعارهایی بود که ابتدا تا انتهای اولین نشست ائتلاف اصلاح‌طلبان به گوش می‌رسید. هر چند مسئولان برگزاری مراسم تلاش داشتند تا طنین حق‌طلبانه جوانان، زنان و دانشجویان را با هر چه بلند کردن صدای بلندگوها کمرنگ کنند، اما “یاحسین میرحسین” جوانان بلندتر از آن بود که در صدای موسیقی سالن گم شود، شعاری که از هر سو شنیده می‌شد. شعاری که این سال‌ها زینت بخش خیلی از مجالس شده است. درخواست برای رفع حصر میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در هر نشست دانشجویی و انتخاباتی از سوی شرکت‌کنندگان مطرح می شود، هر چند تاکنون حاکمیت نتوانسته پاسخ درخور به این خواسته بدهد.

به گزارش کلمه، “یاد آر ز شمع مرده یاد آر” از جمله شعارهایی بود که از سوی شرکت‌کنندگان در اولین نشست ائتلاف اصلاح‌طلبان عنوان شد. این شعار اشاره به شعری است که زهرا رهنورد در آخرین پیام تلفنی خود با مادرش عنوان کرده بود.

قدردانی از رهنورد، بزرگ زن انقلابی و سپاس از مدیریت میرحسین در دفاع مقدس

بزرگ زن انقلاب اسلامی، عنوانی است که یکی از کاندیداهای شرکت در مجلس شورای اسلامی برای زهرا رهنورد برگزید و از او و خدماتش برای نظام آموزشی و پژوهشی کشور یاد کرد. یادکردی از هشت سال مدیریت ارزنده میرحسین موسوی در دفاع مقدس از دیگر محورهایی بود که توسط برخی از کاندیداهای اصلاح طلبان در این نشست مطرح شد.

جای خالی سیدمحمد خاتمی در اولین نشست ائتلاف اصلاح طلبان در سالن حجاب به چشم می‌آید. خاتمی که طی سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و به گفته علی شکوری‌راد حتی نمی توان نام او را برد و تصویرش را نشان داد. اما اصلاحات با نام خاتمی پیوند خورده است. پوسترهایی از دست‌های در هم گره کرده خاتمی امروز در دستان دانشجویان و جوانان بود و آنان با شعارهایی چون “خاتمی زنده باد هاشمی پاینده باد”، “درود بر خاتمی” از مبدع گفت‌وگوی تمدن‌ها و منادی گفت‌وگو و جامعه مدنی قدردانی می‌کردند.

واکنش مطهری به شعار آزادی زندانی سیاسی و رفع حصر حاضرین: برای تحقق این شعار به پای صندوق‌های رای بیایید

علی مطهری در گردهمایی فراگیر اصلاح‌طلبان علی مطهری با ابراز خوشحالی از حضور در این جمع گفت: همه ما به دنبال اجرای قانون اساسی هستیم و معتقدیم راه اصلاح امور از صندوق‌های رای می‌گذرد. مشارکت گسترده مردم مجلس قوی‌تری را تشکیل خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی ضمن اشاره به حقوق مردم گفت: وظیفه نمایندگان راه یافته به مجلس دهم علاوه بر پیگیری مسائل اقتصادی، توجه به فصل سوم قانون اساسی که در آن حقوق مردم تسریع شده است ما نیز باید به مسائل سیاست داخلی توجه داشته باشیم.

علی مطهری در پاسخ شعار آزادی زندانی سیاسی و رفع حصر گفت: اگر به دنبال تحقق این شعار هستید به پای صندوق‌های رای بیایید.

او ادامه داد: متاسفانه در چند سال اخیر وحدت سیاسی کشور خدشه‌دار شده است که باید سریعا این مشکل رفع شود.

مطهری در پایان در پاسخ به شعار جمعیت حاضر در سالن حجاب که شعار پیروزی اصلاحات و برابری زن و مرد را خواستار بودند، گفت: شما در انتخابات سال ۹۲ گام اول را به خوبی برداشتید و امیدوارم امسال نیز همه ما بتوانیم گام دوم را با اقتدار برداریم.

شکوری‌راد: نامزدهایی را به مجلس بفرستیم که پاسدار حقوق ملت و کرامت انسان باشند

علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در این گردهمایی با بیان اینکه امیدواریم باز هم حماسه‌ای دیگر بیافرینیم، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد حماسه‌های بسیاری بودیم اما حضور این‌ بارمان در انتخابات پیش رو رنگ دیگری دارد.

وی ادامه داد:‌ در حالی که سختی‌های زیادی کشیدیم بار دیگر کنار هم هستیم تا طعم پیروزی را بچشیم.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران با بیان اینکه اصلاحات را پایه گذاری کردیم تا انقلاب گرفتار انقلاب دیگری نشود، گفت: امروز در مسیر اصلاحات گرد هم آمدیم تا بار رای خود سرنوشت خود را رقم بزنیم، اصلاحاتی را ایجاد کنیم تا آینده‌ای روشن پیش چشم فرزندان‌مان قرار داشته باشد. ما برای همه تفکرات جامعه احترام قائلیم. هر فکری روش و برنامه خودش را دارد اما ما ایستاده‌ایم تا نهاد انتخابات را پاس بداریم و نامزدهایی را به مجلس بفرستیم که پاسدار حقوق ملت و کرامت انسان باشند.

 

از گزارش کلمه – کسری نورایی: