- - https://andisheh-nou.org -

پرونده‌سازی قضایی برای پانزده تن از کارگران نیشکر هفت‌تپه را محکوم می‌کنیم

در حالی که پرونده شركت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه برای تصمیم در مورد خلع ید از بخش خصوصی در هیات داوری در حال بررسی می‌باشد، در توطئه‌ای دیگر علیه کارگران، براى پانزده تن از فعالین کارگری این شرکت پرونده‌سازی قضایی صورت گرفته است این در حالی است که بخش خصوصی رانت‌خوار و اختلاس‌گر “اسدبیگی” همچنان آزاد می‌باشد. ولی کارگران رنجبر این شرکت با اتهامات واهی و پرونده‌سازی اخراج از کار یا بازداشت و زندانی می‌شوند.

ارزیابی می‌شود پرونده‌سازی اخیر برای کارگران جلوگیری از هرگونه تجمع اعتراضی در روز برگزاری جلسه هیات داوری پیش‌رو می‌باشد.

کارگران نیشکر هفت‌تپه از سال ۹۷ در اعتراض به معوقه شدن حقوق‌شان برای ماه‌هاى متمادی، خلع ید از
بخش خصوصی، عدم پرداخت حق بیمه کارگران، بیکار سازی کارگران، عدم بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل، بازگشت بکار کارگران اخراجی و… اعتراضات و اعتصابات زیادی برگزار کرده‌اند اما برای فریاد حق‌طلبی و ظلمی که بر کارگران رفته است گوش شنوایی وجود ندارد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهر ان و حومه ضمن همراهی و حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه، خواهان خلع يد از بخش خصوصی و نظارت نامحدود کارگران بر اداره شرکت می‌باشد و مطالبات و خواسته‌های کارگران باید هر چه سریع‌تر برآورده شود. ما همچنین، تهدید، ارعاب و پرونده‌سازی و فشار فراقانونی بر کارگران را قویا محکوم می‌کنیم.

” گردهمایی، اعتراض و اعتصاب حق مسلم کارگران است”

چاره زحمتکشان وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۱۰ دی ۹۹