- - https://andisheh-nou.org -

تایید تلویحی ترور فخری زاده توسط اسرائیل

هاآرتص با انتشار این تصویر نوشت: نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو یک بار نام این دانشمند را در یک کنفرانس خبری برد و گفت: این نام را به خاطر بسپارید.


طراحی عملیات ببینید چقدر دقیق بوده که فقط یکی از محافظها مجروح شده است و بقیه همراهان سالم هستند و محسن فخری زاده شهید شده است. چقدر اطلاعاتشان دقیق بوده در مورد یک هدف به این مهمی؟!نفوذی ها را پیدا کنید. / فریبرز کلانتری


ترور فخری‌زاده و حملات اسراییل به مواضع ایران در سوریه پس از گزارش‌ها درباره دیدار نتانیاهو و بن سلمان قابل توجه است. این موضوع نشان می‌دهد اسراییل پیش از این نیز اطلاعات فخری‌زاده را داشته و می‌توانسته او را ترور کند اما به هر دلیل نخواسته و اکنون زمان را مناسب دیده است.

سال ۹۰ در مطلبی نوشته بودم که چرا عملیات ترور دانشمندان اتمی ایران موفق است. دلیل اصلی موفقیت داشتن اطلاعات از دست‌اندرکاران برنامه اتمی است که در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی اشراف اطلاعاتی خوانده می‌شود. با اشراف اطلاعاتی عملیات اجرایی ترور چندان دشوار نیست.

به جز اطلاعاتی که اسراییل از ربودن اسناد اتمی ایران و روش‌های دیگر به دست آورده، در ۱۰ سال گذشته برخی از نیروهای امنیتی سپاه و یا محافظان مقامات به آمریکا و اسراییل پناهنده شده‌اند و این دو کشور اطلاعات دست اولی را از وضعیت دست‌اندرکاران برنامه اتمی ایران دارند./ احسان مهرابی