- - https://andisheh-nou.org -

اسماعیل بخشی : وکیل ما با شرافت و عشقش به انسانها کار می‌کند، کاسبکار نیست

یکی از نمایندگان مجلس افاضه فرمودند «وکلا کاسبکار» اند. اما ما کارگران هفت تپه پس از شنیدن این سخن وقتی به پشت سر برمیگردیم و به وکیل شریف مان خانم فرزانه زیلابی و به کارنامه وکالت و عمل سرشار از انسانیت ایشان در حق کارگران ستم دیده نگاه می‌کنیم آنجا که ایشان از سال نود وشش تا به امروز در بیش از صد پرونده سازی قضایی برای کارگران هفت تپه وکالت پذیرفتند و تا کنون یک ریال بابت حق زحمت خودشان پول از کارگر دریافت نکرده اند که هیچ در بسیاری از مواقع از جیب خودش هم برای کارگران خرج کردند.

آنجا را بیاد می آورم که درسال نود و هفت که برای پیگیری پرونده شکایتم از وزارت اطلاعات در اوج دست تنگی مرتب باید به تهران میرفتیم و ایشان دستمزدش را که نمی‌گرفت هیچ گاهی پول بلطیم را هم متقبل میشد، آنجا که همکاران ما را بازداشت کرده بودند ایشان پا به پای ما بمدت یک هفته از صبح تا عصر جلوی دادگاه در آن گرما حضور داشتند.

آنجا که وقتی در بازداشت و زندان بودیم ایشان علاوه بر امر وکالت و رسیدگی به پرونده های ما، با سخنان امیدوار کننده خانواده های مارا یاور و تسلا بودند، آنجا که هرگاه برای کارگری پرونده قضایی درست میشد ایشان بلافاصله قبل از اینکه به او بگوییم خودشان تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند سریع برای پیگیری پرونده به او وکالت دهند.

آنجا که وقتی می‌خواستیم به کارگری تحت فشار مالی کمک کنیم ایشان هم اعلام آمادگی می‌کرد، آنجا که نهادهای امنیتی مرتب کارگران را برای وکالت زیلابی تحت فشار می‌گذاشتند و از اینکه ایشان بی چشم داشت و بدون دریافت یک ریال پول، متعهد و با شجاعت وکیل کارگران می‌شود و ازشان دفاع می‌کند شک داشتند که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه شان است چون کاسبکاری نمی‌کند اما نمی‌دانند شرافت چیز دیگریست، آنجا که از ایشان در هنگامه ی دفاع از کارگران در بیدادگاه چیزی جز تعهد و شرافت کاری نمی دیدیم، آنجا که در این چند سال که ایشان صبورانه و مهروزانه وکیل ما بوده است از این بانوی بزرگوار علاوه بر مسائل حقوقی، تعهد، شرافت،شجاعت، اخلاق، عشق به انسانها و در نهایت انسانیت را آموختیم…

نه! این صفت کاسبکار به وکیل ما نمی‌خورد، کاسبکار کسی ست که در جایگاه خودش نیست کسی که خودش را با تبلیغ و تملق درجایگاهی که نه سواد و نه اندک بهره ای از علمش را دارد قرار میدهد کاسبکار است.
وکیل ما فرزانه خانم زیلابی، بسیار شریف و عزیز است و امروز نور چشم کارگران رنج کشیده ی هفت تپه است.
.
اسماعیل بخشی ۵ آذر ۱۳۹۹