- - https://andisheh-nou.org -

گزارشی از تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی

با فراخوان داده شده توسط جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ٢٨ آبان ماه راس ساعت ده و نیم صبح جلوی مجلس این تجمع شکل گرفت. عده خیلی کمی آمده بودند ولی به تدریج تا ساعت ۱۱ نفرات به بیش از ۵۰ نفر رسیدند. همه بدون استثناء ماسک زده بودند. حضور خانمها چشمگیرتر بود. از گروههای مختلف بازنشستگان، فلزکار مکانیک، بافنده سوزنی و افراد گروه تلگرامی بازنشستگان و مستمری بگیران حضور داشتند.

ابتدا برای بستن پلاکاردها با نیروی انتظامی محل هماهنگی بعمل آمد. بطور کلی نیروی انتظامی برخورد خوبی داشت. این بازنشستگان در اعتراض به همسان سازی های ناعادلانه اخیر، مستمری های نامتناسب با شرایط فعلی، رایگان نبودن خدمات درمانی، پاسخگو نبودن مسوولان تامین اجتماعی به اوضاع خراب سازمان و اجرا نشدن اساسنامه صندوق های تامین اجتماهی گردهم آمده بودند. بخشی از شعارها چنین بود.

اختلاس ها قطع بشه، مشکل ما حل میشه

شعار ما این زمان. معیشت است و درمان

منزلت، معیشت ، سلامت حق مسلم ماست

تورم، گرانی / بلای جان مردم

همسان سازی با دیگر بازنشستگان

حقوق ما دو میلیون / خط فقر ده میلیون

یک بازنشسته که از کرمانشاه در این تجمع شرکت کرده بود در مورد مطالبات بازنشستگان صحبت کرد. پس از آن یکی از بازنشستگان فلزکارمکانیک پس از معرفی خود که بازنشسته فلزکارمکانیک است، در مورد همسان سازی حقوق ها که ناعادلانه بود حرف زد و در ادامه گفت که:« ما نشریه امید را مرتبن چاپ و نشر می کنیم هرکس که می خواهد با شماره من تماس بگیرد. در ضمن در حال راه اندازی انجمن سالمندان هستیم که کل بازنشستگان را با هم متحد کنیم»

یک نفر از حراست مجلس آمد و از حاضران مطالبات را پرسید که رفیقمان حسین توضیحات کافی و مبسوطی داد. البته دیگران هم منجمله خانمها هم توضیح می دادند.

پس از تجمع تراکت‌های دستی از طرف بازنشستگان فلزکار مکانیک توزیع شد. هم چنین نشریه امید، نشریه بازنشستگان فلزکارمکانیک میان بازنشستگان معترض توزیع شد که جمعیت مشتاقانه آنها را گرفتند و برعکس دفعات قبل آن را در کیف خود پنهان نکردند و علنی در دست داشتند.

در پایان تظاهرات ۲ نفر جوان که خود را خبرنگار معرفی کردند سوالاتی درباره خواسته جمع و ادامه تظاهرات پرسیدند که به آنها گفته شد اگر رسیدگی نشود این تجمعات ادامه خواهد داشت. تجمع ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه به آرامی خاتمه یافت.

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک