- - https://andisheh-nou.org -

دولت بریتانیا: خواهان افزایش صادارات با ارزش یک تریلیون پوند به ایران تا سال 1398

رییس اتاق بازرگانی بریتانیا-ایران: “بازار ایران بزرگ ترین بازار نوظهور از زمان فروپاشی شوروی است”

همزمان با شروع سفر حسن روحانی به کشور های اروپایی به هدف گسترش روابط دیپلوماتیک و اقتصادی با اروپا، دولت بریتانیا نیز بمنظور گسترش پیوندهایاقتصادی با ایران به تلاش های خود می افزاید. در این رابطه، امروز 5 بهمن، لرد نورمن لمانت رییس اتاق بازرگانی بریتانیا-ایران با انتشار یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه ایندیپندت چاپ لندن، رئوس اساسی مواضع دولت بریتانیا را در قبال جمهوری اسلامی ایران بیان نمود. لمانت وزیر دارایی سابق و از سیاستمداران پر نفوذ حزب محافظه کار در انگلیس است.

lord norman lamont

لمانت، اخیرا از جانب دیوید کامرون (نخست وزیر) به عنوان فرستاده تجاری بریتانیا منصوب گردیده است. هدف دولت بریتانیا در 4 سال آینده، افزایش صادرات به ایران به یک تریلیون پوند اعلان شده است. باید توجه داشت که فعالیت های بانکی ، مالی و تولید ابزار نظامی از بخش های عمده صادرات بریتانیا می باشند.

در مصاحبه با ایندیپندنت نورمن لمانت با جهت گیری بسیار مثبت، به دفاع از نقش جمهوری اسلامی در خاورمیانه می پردازد و با بر شمردن منابع طبیعی نفت، گاز، آلومنیم، مس می گوید: “بازار ایران بزرگ ترین بازار نوظهور از زمان فروپاشی شوروی است”.

لرد لمانت در دو سال گذشته در طی مذاکرات هسته ای 5+1 معتقد بود که رفع کامل و عملی تحریم ها بر علیه ایران روندی تدریجی در طول چندین سال خواهد بود!