- - https://andisheh-nou.org -

کانترپانچ بررسی کرد؛ چگونه ترامپ ۲۲۰ هزار آمریکایی را به کشتن داد؟

نویسنده آمریکایی در کتاب خود با اشاره به سوءمدیریت ترامپ، او را مسئول مرگ بیش از ۲۲۰ هزار آمریکایی عنوان کرد.

«تی جی کولز»، نویسنده آمریکایی در یادداشتی که در پایگاه خبری-تحلیلی کانترپانچ  منتشر کرده، به کتاب تازه منتشر شده خود درباره عملکرد ترامپ پرداخته است.

نویسنده در این ارتباط با اشاره به کتاب جدیدش با عنوان «سرمایه داری و کرونا ویروس: چگونه طمع ساختاری یک بحران را به فاجعه تبدیل کرد؟» گفته است که به اعتقاد او نئولیبرالیسم طی شش مرحله مرگ و فاجعه ناشی از شیوع ویروس کرونا را تشدید کرد.

 تی جی کولز در این ارتباط می گوید: همه کارشناسان معتقدند که مداخله و انجام اقدامات فوری در ابتدای همه گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا بسیار ضروری و حیاتی بوده است، اما ترامپ برخلاف این توصیه کارشناسی  با هدف حفظ سود و منافع اقتصادی و بازاری علی رغم شیوع کرونا اوضاع را در ابتدا خوب جلوه می داد.

این نویسنده آمریکایی با نقد عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا معتقد است که در اوایل شیوع کرونا حتی برای انجام آزمایش های لازم نیز در آمریکا شاهد بی نظمی و بی مدیریتی گسترده‌ای بودیم که باعث تاخیر در جواب آزمایش ها و ناکارآمدی سیستم آزمایش پزشکی شد.

در این گزارش گفته شده بحران فعلی شیوع کرونا در حالی است که اگر ترامپ وضعیت اضطراری ملی را زودتر اعلام کرده و دستورهای اجرایی را دنبال کرده بود، آمریکا می توانست بر بحران فعلی فائق آید، اما با بدتر شدن اوضاع ترامپ به مردم دروغ های بیشتری درباره عادی شدن اوضاع گفت و حتی در مواردی برخی محدودیت‌های لازم را  در برخی از مناطق حذف کرد و کرونا را به آنفلونزا تشبیه کرد.

نویسنده گزارش در نتیجه گیری پایانی خود معتقد است که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا نه فقط مسئول نهایی و اصلی شیوع گسترده کرونا در این کشورر است، بلکه فراتر از آن مسئول دروغ ها و ناکارآمدی و عدم اقدامات لازم اولیه برای مقابله با کروناست و او مسئول وضعیت امروزی آمریکاست که میزان تلفات ناشی از کرونا در آن چند برابر  دیگر کشورها است. به گفته نویسنده ترامپ مسئول فوت بیش از 220 هزار آمریکایی است.