- - https://andisheh-nou.org -

نامه اعتراضی کارگران ایران خودرو دیزل!

نامه زیر از سوی کارگران ایران خودرو دیزل برای خبرنگار پیام سندیکا فرستاده شده است:

همکاران ایران خودرو دیزل بیایید نسبت به حقوق پایمال شده مان اعتراض کنیم :

۱-کم کردن سنوات بازنشستگی از ۴۵ روز به ۳۰ روز و یک جا پرداخت نشدن آن با اینکه این حق سالهای زحمت ماست و در این وضعیت گرانی مثل همکاران قبلی که بازنشسته شدند نمی توانیم کار خاصی انجام بدهیم و کم کردن آن به۳۰ روز و یا پرداخت آن طی یک سال به دور از انصاف و ظلم است. متاسفانه این کار در کارگزینی در حال انجام است. چرا سنوات ایران خودرویی ها۵۰ روزه است؟

۲-پرداخت نکردن به روز حواله ها و از همه مهمتر مطابقت ندادن آن با حواله ایران خودرو که بجای ۲ میلیون ما ۱۲۰میلیون تومان منفعت و سود می کنند.

۳-ندادن معوقه مزد رتبه که باید هر۴ سال یک بار پرداخت بشود. مدیریت حدود ۷ ماهه آن را پرداخت نکرده در حالی که حق قانونی ماست و باید پرداخت کنند.

۴-پرداختی های شب عید ما از جمله: پاداش رکورد و پول کفش و روز زن و مرد را کنسل کرد و مزایای ایران خودرو را نمی دهد که طبق نامه شماره۸۰/۴۵۷۷ مورخ ۸ مهر ۱۳۸۰ ایران خودرو بخاطر انتقال اجباری پرسنل آن زمان، مکلف به پرداخت مزایای ایران خودروست.

۵-بموقع پرداخت نکردن آکورد و بن کارت که همیشه اواخر ماه انجام می شود

۶-پیگیری نکردن بازنشستگی پرسنل واجد شرایط و حل نکردن مشکلات پیمانکاری و آرای تناقض کارگران و شفاف نکردن سابقه و عنوان شغلی همکاران ” اصرار منابع انسانی به استفاده از نفراتی که در حوزه های مربوط به بازنشستگی و کارگزینی و طب کار و امور بیمه و…اشباع شدند و ریشه کردند وسالها سوابق و عناوین شغلی ما را خراب کردند و با اشتباهات خودشان افراد را بعد از۲۰سال زحمت به دردسر انداختند و گاهی بداخلاقی و تندی هم می کنند و برای خودشان تا توانسته اند گروه گرفتند. مثل رییس کارگزینی که سابقه کار کمی دارند ولی یک شبه ره صد ساله رفته و همه پله ها را بالا پریدن و گروه ۱۶ هستند و الان برای حفظ میزشان بر علیه کارگر و کارشناس و…خط و خطوط داده و جلوی همه چیز را گرفتن و متاسفانه تصمیمی به عوض کردن این افراد و یا جابجایی شان نمی کنند، چون آدمها و گماشته های خودشان هستند”.

۷-تمدید نکردن قرارداد برخی از پرسنل قراردادی و وارد نمودن استرس به آنها جهت عدم امنیت شغلی و رسمی نکردن شان حتی با ۱۷سال قرارداد

۸-قطع نمودن کلیه وامهای رفاهی شرکت که حدود۵ ماه بود ایشان جلوی همه وامها را گرفته و فقط ظاهرسازی و وعده وعید میداند و آخرش هم با بانک رسالت جوری این همه وام را قرارداد بستند که در واقع به هیچ احدی در حال حاضر وام تعلق نگیرد.

۹-حذف سفر زیارتی مشهد مقدس و نداشتن برنامه مثل سالهای گذشته و استفاده نکردن کارگران از امکانات رفاهی شرکت اعم از: تربیت بدنی و ‌….عمومی نبودن امکانات و کیفیت نامطلوب غذای شرکت و فرسوده بودن سرویسهای ترابری و کم کردن مسیرها

۱۱-پرداخت نکردن چند ماهه و به تعویق انداختن هزینه های بیمه تکمیلی و دندان پزشکی و….پایین بودن سقف تعهدات پزشکی و نبستن قرارداد با بیمه ای با کیفیت تر. دریافت هزینه بیمارستان از پرسنل حادثه دیده حین کار و سلیقه ای برخورد کردن در استفاده از مرخصی مددکاری کارکنان.

۱۱-تعلق نگرفتن سهام سلیم و سهام ترجیحی به همه همکاران و اهمال کاری کارگزینی همانند خیلی از کارهای دیگرشان و پاسخگو نبودن آنها.

۱۲-کم کردن نیم درصد از اضافه حقوقی نیروهای پشتیبانی در حالی که سالهای قبل مثل ایران خودرو می گرفتند.

۱۳-استفاده از افراد بی لیاقت و ناتوان در پستهای سازمانی و ادامه دادن به پارتی بازی و باند بازیهای خودشان و اهمیت ندادن به شایسته سالاری و تجربه افراد و بها دادن به نفرات خودشان ولو ضد کارگر باشند و ناحقی کنند.

۱۴-استفاده شخصی مدیران از خودروهای شرکت و استفاده از بنزین و ….که بیت المال و حق الناس است که این استفاده های شخصی از بیت المال با رفتارهای ظاهری مدیرعامل که خود را فردی باخدا می داند و مدعی حلال و حرام است، مطابقت ندارد!!!!

۱۵-از بین بردن مرخصی استحقاقی کارکنان که عرف بود و در ایران خودرو هنوز هم می توانند مانده مرخصی خود را بفروشند ولی اینجا….!!!

۱۶-حذف کردن فیش حقوقی نیمی از کارکنان شرکت که در واقع برنامه و هدف دارند بقیه کارکنان را نیز همین کار را انجام دهند.

۱۷-حذف کردن مرخصی امتحانات و اعمال نکردن مدرک تحصیلی و ندادن حتا هزینه آن. متوقف کردن ارتقا کارشناسی و…که همه این موارد همچون کم کردن سنوات پیشنهادهای رییس کارگزینی برای خودشیرینی و محکم کردن جای پای خودش است که متاسفانه با دورویی و نیرنگ و نشان دادن چهره مظلومانه به کارکنان، اهدافش را جلو میبرد.

کارکنان ستمدیده دیزل، لطفا با هم متحد باشیم و با انسجام و اتحاد حقمان را بگیریم .

منبع: سندیکای کارگران فلزکار مکانیک