- - https://andisheh-nou.org -

عارف: انتظار می‌رود پیرو فرمایشات مقام رهبری درخصوص حق الناس بودن رای مردم تجدیدنظری در این رویه صورت بگیرد

پنجشبه 1 بهمن ماه در دومین کنگره حزب ندای ایرانیان، محمد رضا عارف رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به رد فله ای صلاحیت‌ها مواضع این شورا را بیان کرد. عارف بدون اشاره به آخرین سخنان ولی فقیه در 30 دیماه در مورد ورود ممنوع بودن مخالفان نظام به مجلس، گفت:

ما باید تحت هر شرایطی در این انتخابات شرکت کنیم و از جوانان و از طرفداران اصلاح‌طلب می‌خواهم که امید خود را از دست ندهند.

تاکنون مذاکرات خوبی را با شورای نگهبان و سایر بزرگان داشته‌ایم و من به تجدیدنظر در رد صلاحیت‌ها بسیار امیدوار هستم.

انتظار می‌رود پیرو فرمایشات مقام رهبری درخصوص حق الناس بودن رای مردم تجدیدنظری در این رویه صورت بگیرد.

ما ضمن انتقاد از روند بررسی ردصلاحیت‌ها با توجه به راهبرد و گفتمانی که از اول انتخابات داشتیم حق تمام کسانی که رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند را برای اعتراض به این روند در جای خود محفوظ می‌دانیم.

شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از طریق مراجع قانونی این بحث را به صورت جدی دنبال کرده و اگر بخواهیم به صورت کلی نتیجه این مذاکرات را بیان کنیم طبق مذاکراتی که شورای عالی سیاستگذاری بزرگان و خودم داشتم نتیجه‌های امیدوارکننده‌ای به دست آمده و امیدواریم یک تجدیدنظر اساسی در رد صلاحیت‌شدگان صورت بگیرد.

از آن عده‌ای که رد صلاحیت شده‌اند و یا عدم احراز آن‌ها اعلام شده می‌خواهم که هرچه زود‌تر رزومه خود را به شورای نگهبان ارائه دهند تا ما بتوانیم هرچه زود‌تر لیست انتخاباتی خود را نهایی کنیم.

ما در شورای عالی سیاستگذاری برخی از مسائل را پیش‌بینی می‌کردیم و‌‌ همان موقع تصمیم گرفتیم که تحت هر شرایطی انتخابات را با آرامش و امید برگزار کنیم زیرا بر این باور داشتیم که با رعایت این دو مولفه می‌تواند رونق اقتصادی شکل بگیرد.

ما این آمادگی را داریم به شورای نگهبان کمک کنیم و برای افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند اطلاعات قوی‌تری را در اختیار این شورا بگذاریم و همچنین برای افراد ردصلاحیت شده نیز رفع شبهه بکنیم و مدارک مورد نیاز را در اختیار شورای نگهبان قرار دهیم.

چهره‌هایی نظیر مصطفی کواکبیان، رسول منتجب‌نیا، الیاس حضرتی، شکوری‌راد، موسوی‌لاری، ابوالقاسم رئوفیان، محمد خوش‌چهره، شهربانو امانی، جواد اطاعت، الهه کولایی، محمدرضا تابش و دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب نیز در این کنگره حضور داشتند.