- - https://andisheh-nou.org -

چینی‌ها از ماه آینده واکسن کرونا را تزریق می‌کنند

کارشناس ارشد امنیت زیستی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین گفت: عموم مردم چین می‌توانند واکسن کرونا را از اوایل ماه نوامبر دریافت کنند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان نوشت: به گفته محققان، یک واکسن آزمایشی کروناویروس  [1]که توسط انستیتوی زیست پزشکی تحت آکادمی علوم پزشکی چین تولید می‌شود در مرحله اولیه آزمایش بالینی ایمن بوده است.

کارشناسان علمی در مقاله‌ای گفتند، در یک آزمایش فاز ۱ که شامل ۱۹۱ شرکت‌کننده سالم بین ۱۸ تا ۵۹ سال بود، آزمایش واکسن جدید چین علیه کرونا هیچ‌گونه واکنش جانبی جدی نشان نداد.

شایع‌ترین واکنش‌های جانبی گزارش‌شده توسط شرکت‌کنندگان در آزمایش درد خفیف، خستگی و قرمزی مختصر، خارش و تورم در محل تزریق بود.

در این مقاله آمده است: «تمام داده‌های به دست آمده در این آزمایش ایمنی و ایمنی‌زایی این واکسن غیرفعال را پشتیبانی می‌کند و با توجه به مطالعات بیشتر در مورد کارایی آن در آینده دلگرم‌کننده است».

وانگ ژیگانگ، وزیر علوم و فناوری چین، گفت: اکنون چین در حال انجام آزمایش‌های بالینی ۱۱ واکسن کوویدـ۱۹ است که ۴ مورد از آنها وارد آزمایش‌های فاز ۳ شده‌اند.

به گفته وو گوئیژن، کارشناس ارشد امنیت زیستی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های چین (CDC)، عموم مردم چین می‌توانند واکسن کرونا را از اوایل ماه نوامبر دریافت کنند.