- - https://andisheh-nou.org -

درگذشت محمدرضا شجریان؛ وداع در تهران، خاکسپاری در مشهد

صبح امروز پيکر محمدرضا شجريان، استاد برجسته ی آواز ايران در بهشت زهرا تشيع شد و برای خاکسپاری به شهر مشهد منتقل گرديد. به گفته ی همايون شجريان فرزند وی، قرار است فردا (شنبه) پيکر استاد شجريان در مشهد به خاک سپرده شود. در مراسم تشييع استاد محمدرضا شجريان نيز گروهی از مقامات دولتی حضور يافتند و بر پيکر بی جان هنرمندی که در زندگی خود همواره مورد غضب حکومت گران بود، ايستادند و عکس گرفتند

صبح امروز پیکر محمدرضا شجریان، استاد برجسته ی آواز ایران در بهشت زهرا تشیع شد و برای خاکسپاری به شهر مشهد منتقل گردید. به گفته ی همایون شجریان فرزند وی، قرار است فردا (شنبه) پیکر استاد شجریان در مشهد به خاک سپرده شود.

در تشییع پیکر این هنرمند مردمی هزاران نفر از مردم شرکت کردند. شب گذشته بعد از اعلام خبر درگذشت شجریان، گروه های زیادی از مردم و هواداران او مقابل بیمارستان جم اجتماع کردند. حضور گسترده ی مردم در برابر بیمارستان با شعارهایی علیه دیکتاتور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی که شجریان را تحریم کرده بود همراه شد. بر پایه ی گزارش ها نیروهای امنیتی به اجتماع مردم حمله کردند. خبرهای تایید نشده از بازداشت چندین نفر منتشر شده است.

با درگذشت محمد رضا شجریان صدا و سیما که بعد از حمایت شجریان از اعتراضات مردم در جریان جنبش سبز، او را تحریم کرده بود، به این تحریم پایان داد و ضمن اعلام خبر مرگ شجریان گزارشی از او پخش کرد.

مقامات حکومت با انتشار پیام های تسلیت به مناسبت مرگ محمدرضا شجریان، کوشیدند با موج همدردی و تجلیل مردم از هنرمند خود، همراه شوند. حسن روحانی، ظریف و علی ربیعی سخنگوی دولت از جمله کسانی بودند که به این مناسبت پیام های تسلیتی منتشر کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری ها در مراسم تشییع استاد محمدرضا شجریان نیز گروهی از مقامات دولتی حضور یافتند و بر پیکر بی جان هنرمندی که در زندگی خود همواره مورد غضب حکومت گران بود، ایستادند و عکس گرفتند.

نرگس محمدی به یاد استاد شجریان، مرغ سحر را همخوانی کرد. با هم گوش کنیم:

تظاهرات مردم پس از شنیدن خبر درگذشت خسرو آواز ایران
آواز پسر در سوگ پدر