- - https://andisheh-nou.org -

مـا و جـهان – زهره تنکابنی

حاکمیت جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته مردم را همواره در بیم میان صلح و جنگ نگه داشته است. با سیاست های بشدت نادرست در داخل و خارج مانعی جدی در مسیر توسعه پایدار ایران ایجاد کرده و بتدریج آن چنان فقر و عقب افتادگی در همه زمینه ها برای مردم بوجود آورده اند که در تاریخ ایران کم نظیر است!

از آن جا که معتقدم صلح چه در داخل هر کشور و چه با جهان خارج، کلید توسـعه پـایار و عامل از میان بردن ریشه فقر و رنج در هر کشوریست، از این رو هر ساله در سالگرد روز جهانی صلح وظیفه ی خود می دانم چند سطری درباره ی این موضوع قلم بزنم.

 مردم سراسر دنیا شاهدند که امروزه جهان در چنبره قدرتی مخوف چون امریکا، دچار از هم پاشیدگی و وحشت از نابودی نسل بشر بهت زده و اندیشناک درگیر یا نظاره گر جنگ افروزی این امپراطوری جهان است.

همگان براین مدعا شاهدند که؛

امپراطوری امریکا که درصدد تسلط بر همه دنیاست نفس ها را در سینه حبس کرده و بی مهابا در همه عرصه ها نظم و آرامش و امنیت را به تاراج برده است.

اما روی سخنم در این نوشتار با حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است که یکی از طرفین دعواست، پرسشم این است که آیا به بازگشت قطعنامه های سازمان ملل در مکانیسم ماشه توجه دارید؟؟!!

درست است که بسیاری از این تحریم ها هم اکنون نیز با فشار قدرت امریکا برقرار است، اما در آخرین قطعنامه سازمان ملل دو بند وحشتناک وجود دارد که کمتر به آنها اشاره می شود و همه کشورهای جهان موظف به اجرای آن هستند.

 این دو مورد:

۱ـ بازرسی همه محموله های دریایی ایران در آب های بین المللی.

۲ـ اجرای بند هفت منشور سازمان ملل که طبق این بند ایران بعنوان کشوری خطرناک و تهدیدکننده برای امنیت جهان محسوب شده و هر کشوری حق دارد به آن حمله ور شود و سایر کشورها باید در این امر یاری رسان باشند  یا حداقل معترضش نشوند! ای بسـا سیستم سیاسی امریکا که تا امروز نتوانسته به هدفش که سرنگونی جمهوری اسلامی بوده نائل شود، بتواند در این مسیر به هدف خود دست یابد.امریکا در سیاست درگیری  هم زمان در دیگر جبهه ها چون یک جانبه گرایی و درگیری تعرفه ای با  چین برای توقف پیشرفت بی امان اقتصادیش، وبه منظور انتخاب دوباره ترامپ که باید سیاست سیستمی هیئت حاکمه ی این کشور را به سرانجام برساند، برانگیختن مردم امریکا برای انتخاب مجددش ضروریست و این هدف جز با برپا کردن جنگی علیه ایران توسط اسراییل و سپس حمایت امریکا از آن قابل دستیابی نیست!

این خطر را دست کم نگیرید!

امپراطوری امریکا برای حفظ سرکردگی جهانی ش نیاز به جنگ و ریختن خون های بیشتری دارد و اگرچه همه امپراطوری ها نیز بهمین گونه درتاریخ  ساقط شده اند. لیکن آن چنان که می بینیم درسی نیز از تاریخ نیاموخته اند!

حاکمیت جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته مردم را همواره در بیم میان صلح و جنگ نگه داشته است. با سیاست های بشدت نادرست در داخل و خارج مانعی جدی در مسیر توسعه پایدار ایران ایجاد کرده و بتدریج آن چنان فقر و عقب افتادگی در همه زمینه ها برای مردم بوجود آورده اند که  در تاریخ ایران کم نظیر است!

بجای پیش بردن سیاست متوازن درعرصه ی خارجی وسیاست مـردم گـرا در عرصه ی  داخلی، همواره به درگیری و ستیز در خارج و داخل پرداخته بگونه ای که حتی به سرکوب مردم بستوه آمده از فقر ورنج روی آورد وبه طمع امپریالیسم بر تکیه به نارضایتی ها دامن زد. و در شرایط کرونایی از رسیدگی به مردم آسیب دیده بدلیل ورشکستگی اقتصادی بازماند و کمک های نهادهای ویژه نیز معلوم نیست در کدام ناکجاآبادی صرف شد که مردم نیازمند از آن بی بهره ماندند!

مردم  را بعنوان جاسوس به زندان انداخته و از جاسوسان لانه کرده در نهادهای نظامی و امنیتی که می توانند بزرگترین لطمه ها را به منافع ملی ایران وارد آورند، سهل گیرانه عبور کردند!

کدام فرد حامی محیط زیست می تواند در نطنز آتش بپا کند؟

کدامیک از اعضای نهادهای مدنی می توانند اسناد حساس هسته ای را با کامیون به اسراییل ببرند؟

کدام فرد عادی می توند در لحظات حساس با نمایش تونل های موشکی یا شلیک موشک با نوشته های تهدیدآمیز علیه کشور دیگری آتش تنور جنگ علیه میهن را بر افروزد؟!

کدام کشوری اینگونه بی دریغ مکان های استقرار موشکی و سلاحی خود را به روی دشمن می گشاید؟!

اگر برای بازدارندگی دشمن از حمله است که سلاح های پیشرفته ی آنان این موشک ها را به آنی نابود می کنند!

دونکته را دوباره و چند باره یادآور می شوم و بر آن تاکید می کنم:

دست از بکار گیری زور علیه مردم بردارید.

از نارضایتی های مردم بترسید.

از شورش های خودانگیخته گرسنگان بهراسیـد و از آنان به هر شکل شایسته ای دلجویی کنید.

همه مردم این سرزمین دارای حق بوده و در ثروت این سرزمین سهیم هستند.

مکانیسم ماشه و نتایج آنرا در نظر داشته باشید.

تا حد ممکن حتی با گفتگو با آمریکای جهان خوار، از جنگ پرهیز کنید که جنگ نه تنها به شما که به مردم عزیز ایران و به تمامیت ارضی این سرزمین صدمات اساسی خواهد زد.

پیش از این نیز گفته ام از رهبر جوان کره شمالی بیاموزید که با مذاکره ی نمایشی از ترفندهای ترامپ عبور کرد.

ترامپ بی دلیل از قطعیت گفتگو با ایران حرف نمی زند! او به یک جنگ برای برنده شدن نیاز دارد!

نــاکامش کنید!
زهره تنکابنی – مادر صلح

شهریور ۱۳۹۹