- - https://andisheh-nou.org -

ترامپ نیروهای فدرال بیشتری به پورتلند می‌فرستد

درحالی‌كه شهرداران پورتلند و پنج شهر دیگر آمریکا از کنگره این کشور خواستند استقرار مأموران مسلح امنیتی فدرال را در شهرهایی که خواستار حضورشان نیستند، غیرقانونی کند، گزارش‌ها حاكی از آن است كه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریكا می‌خواهد نیروهای بیشتری را روانه این شهر آشوب‌زده كند.
بر اساس محتوای یک ایمیل داخلی که به دست واشنگتن‌پست رسیده، چند روز پیش سرویس مجریان قانون آمریکا تصمیم گرفت صد نفر از عوامل این سازمان را برای تقویت امنیت ساختمان دادگاه فدرال مارک‌او هاتفیلد در مرکز شهر پورتلند مستقر کند. در این ایمیل عنوان شد که این نیروها پنجشنبه گذشته در آستانه تعطیلات آخر هفته ملتهبی که در جریان آن سربازان به‌شدت مسلح فدرال از گاز اشک‌آور، نارنجک‌های صوتی و گلوله‌های فلفل علیه جمعیت معترضان هنگام تلاش آنها در شنبه و یکشنبه برای پایین‌آوردن حصار اطراف ساختمان دادگاه استفاده کردند، وارد پورتلند شده‌اند.
به گفته مقام‌های دولتی ناشناس، این برنامه هنوز نهایی نشده اما در صورت اجراشدن نمایانگر افزایش چشمگیر تعداد نیروهای فدرال است که نخستین بار چهارم جولای به این شهر وارد شدند. منابع به واشنگتن‌پست گفتند مقام‌های امنیتی فدرال هرچه بیشتر نگران هستند که کنترل پورتلند را از دست بدهند و همچنین نگران برداشت مردم از مدیریت آنها در قبال ناآرامی‌ها هستند. ترامپ دوشنبه‌شب در توییت‌هایی با حمله به معترضان و رسانه‌هایی که اعتراضات آنها را پوشش می‌دهند، گفت: رسانه‌ها با اخبار دروغ تلاش می‌کنند معترضان پورتلند و سیاتل را مردمانی شگفت‌انگیز، دوست‌داشتنی و بی‌گناه که صرفا برای یک پرسه‌زنی کوچک بیرون آمده‌اند، نشان دهند. او در ادامه توییتش نوشت: در واقع آنها آنارشیست و آشوبگران دیوانه و بیمار هستند؛ مردان و زنان بزرگ ضابط قانون در کشور ما به آسانی می‌توانند کنترلشان کنند، اما اگر جو بایدن خواب‌آلود به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی چپ در انتخابات پیروز شده باشد آنها شهرهای آمریکای ما را از بین برده و حتی بدتر از آن را انجام می‌دهند.
رئیس‌جمهور آمریکا کمی قبل از آن نیز هشدار مستقیمی به معترضان داده و در توییتر نوشت: آنارشیست‌ها، آشوبگرها یا معترضانی که به ساختمان دادگاه فدرال ما در پورتلند آسیب وارد کرده و بخواهند آن را یا هر ساختمان فدرال دیگری را در هر یک از شهرها و ایالات ما تخریب کنند، طبق قانون مجسمه‌ها و بناها که اخیرا مجددا تصویب شد، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. مجازاتش دست‌کم ۱۰ سال زندان است؛ این کار را نکنید. چند ساعت بعد از آن دفتر دادستانی اورگان در اقدامی ظاهرا برای شرمسارکردن معترضان، به انتشار تصاویر برخی اقلام توقیف‌شده از آنها در اعتراضات تعطیلات آخر هفته اقدام کرد. این اقلام شامل بنزین، چوب هاکی روی یخ، سپر محافظ، ماشین‌های برگ‌روب، اسپری رنگ، قوطی‌های رنگ و ظرف آماده‌شده به عنوان کوکتل مولوتوف بودند.