- - https://andisheh-nou.org -

بيانيه جمعي از فعالان مدني در اعتراض به بازداشت موسس و دو تن از مديران جمعيت امام علي (ع) *پاسداشتِ فعاليت نيكوكارانه بازداشت نيست*

?ما، به عنوان جمعي از فعالان مدني ايران كه شاهد فعاليت هاي انساندوستانه و نيكوكارانه جمعيت امام علي (ع) بوده و هستيم، ضمن ابراز تأسف و تأثر عميق خود از بازداشت و بازرسي منزل موسس و مديران اين جمعيت، بر اين باوريم كه فعاليت هاي مدني جزء لاينفكِ يك جامعه سالم و يكي از نشانه هاي تمدني است و هر گونه اختلال در فعاليت هاي مدني و نيكوكارانه، آسيب به كل جامعه خواهد زد.

?كارنامه اين نهاد مدني و مردمي در بيست سال گذشته، همواره عام المنفعه، هميشه شفاف و كاملاً غيرسياسي بوده و نه تنها هيچ هزينه اي براي دولت نداشته، بلكه با ايده ها و طرح هايي نظير كوچه گردان عاشق، پيوند زيبايي بين مناسك ملي و مذهبي و عمل نيكوكارانه ايجاد كرده و سبب کاهش آسیب های اجتماعی به ويژه نسبت به کودکان شده است.

?اعتماد ساخته شده ناشي از رفتار نيكوكارانه بين مردم و جمعيت، سرمايه اجتماعي وزيني فراهم ساخته كه اين نهاد را مثل نگيني درخشان به جامعه بزرگ ايران پيوند داده است. نگراني عميق ما آسيب به اين اعتماد عمومي از طريق هجمه به آن مي باشد.
همانطور كه مي دانيم، ميزان سنجش سلامت يك جامعه، به تعداد و گستره ي فعاليت هاي نيكوكارانه است. بنابراين، جامعه اي كه در آن، پاسداشت فعاليت هاي نيكوكارانه، بازداشت باشد، به طور حتم اعتماد عمومي و سرمايه اجتماعي را از دست خواهد داد.

?لذا از مقامات مسئول به ويژه رياست قوه قضاييه به عنوان مسئول پرونده و وزارت كشور به عنوان مسئول مشاركت هاي اجتماعي، مي خواهيم كه ترتيبي اتخاذ فرمايند تا در اسرع وقت، زمينه آزادي اين نيكوكاران فراهم شده و ارتقاي جامعه مدني با پاسداشتِ نيكوكاري، تضمين شود.

سعيد دهقان
سعيد مدني
ليلي ارشد
احسان شريعتي
فريده غيرت
محمد درویش
علي اكبر اسماعيل پور
سعيد نوري نشاط
آرش كيخسروي
علیرضا افشاری
محمد جواد غلامرضا كاشي
فخرالسادات محتشمی پور
مهدي محموديان
وحید کریمی پور
محمد رضا اجتهادی
احسان عزت پور قدیم
محسن زمانی
محترم رحمانی
محمد کاظم متولی
فرید مرجایی
حامد سحابی
علی سلطانی
نشاط سحابی
بهناز کیانی
شبنم مصدق
حمیدرضا رسولیان
شهرزاد همتی
زهرا رهایی
نورا کنعانی
ایثار خدادادی
محمدرضا آهنی
علی اکبر سهیلی
شهرزاد هاشمی
بهارک علی پناه
@Haajm