- - https://andisheh-nou.org -

عقب نشینی ترامپ در مقابل نظامیان

مائك مولن:ارتش براي جنگيدن با دشمن است نه جنگ با مردم خودمان

با فراگیری انتقادات چهره‌های شناخته شده نظامی آمریکا از ترامپ در مورد استفاده از ارتش برای سرکوب اعتراضات مدنی، وی مجبور به عقب نشینی از موضع خود شد. طی دستوری ترامپ از نیروهای گارد ملی خواست تا پایتخت را ترک کنند. او در تویتر نوشت: ‘اکنون كه همه چیز تحت كنترل كامل است.آنها به خانه می روند ، اما در صورت لزوم می توانند به سرعت برگردند.

بسیاری از چهره های شناخته شده نظامی آمریکا از جمله سه ریس سابق ستاد مشترک نیروهای مسلح به تصمیم ترامپ در مورد فراخوان گارد ملی واکنش نشان دادند. اصلی ترین انتقاد چهره های شناخته شده نظامی به اهمیت رعایت قانون اساسی آمریکا، عدم استفاده از ارتش علیه شهروندان آمریکا و بکارگیری نیروی نظامی علیه مردم و مطالبات مدنی آنها بود.

بعد از انتقاد صریح ژنرال ماتس وزیر سابق دفاع آمریکا به ترامپ، کالین پاول،دیگر مقام جمهوری خواه نظامی سابق در آمریکا به تندی از هم حزبی خود انتقاد کرد. ژنرال پاول ژنرال بازنشسته ارتش و رئیس ستاد مشترک و وزیر امور خارجه اسبق، ترامپ را ریس جمهوری دروغ گو و ناتوان خواند که برای دموکراسی و آمریکا خطرناک است خواند. او گفت که ما یک قانون اساسی داریم که باید از آن تبعیت کنیم اما ترامپ به آن را رعایت نمیکند.

مایک مولن، دریادار بازنشسته نیروی دریایی ارتش و مشاور عالی ارتش جورج بوش و اوباما یکی از این چهرهای مطرح نظامی به فاکس نیوز گفت: ‘ما یک ارتش برای جنگیدن با دشمنان خود داریم، نه با مردم خودمان.’ او گفت بکارگیری نیروهای نظامی در خیابان ها به اعتماد بین نیروهای نظامی و مردم آمریکا که بعد از جنگ ویتنام بازسازی شده،لطمه میزند. “اگر در خیابان های خودمان با مردم درگیر شویم، اعتمادی که ۵۰ سال برای بدست آوردن آن تلا ش کرده ایم را از دست خواهیم داد”.

ملي مذهبي