- - https://andisheh-nou.org -

«زندگی فلسطینی‌ها مهم است»؛ هزاران اسرائیلی علیه طرح الحاق کرانه باختری تظاهرات کردند

هزاران شهروند اسرائیلی شامگاه شنبه ۷ ژوئن و در اعتراض به طرح دولت ائتلافی نتانیاهو-گانتس برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن به اسرائیل در تل آویو تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تظاهرات به دعوت و با سازماندهی احزاب و سازمان‌های مردم نهاد چپ‌گرا برگزار شد. معترضان اسرائیلی به طرح «معامله قرن» دونالد ترامپ و سیاست‌های دولت ائتلافی راست-میانه، دست نوشته‌هایی چون «زندگی فلسطینیان مهم است» و «آپارتاید را متوقف کنید» حمل می‌کردند.

«زندگی فلسطینیان مهم است» به وضوح از شعار «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» جنبش معترض به خشونت نژادپرستانه در ایالات متحده الهام گرفته است.

دولت جدید اسرائیل باید از اول ژوئیه (کمتر از یک ماه دیگر) برنامه خود برای اجرای طرح دولت دونالد ترامپ برای «صلح در خاورمیانه» را به کنست (پارلمان) ارائه کند. براساس این طرح دره رود اردن و شهرک‌های یهودی‌نشین واقع در بخش‌های اشغالی کرانه باختری به سرزمین اسرائیل ضمیمه خواهد شد. این طرح با وجود حمایت احزاب لیکود، آبی سفید و متحدان عمدتا راست‌گرایشان در پارلمان اسرائیل و چند کشور عربی، با مخالفت جدی جریان‌های فلسطینی، اتحادیه اروپا، ترکیه، ایران و اکثر دولت‌های منطقه روبه‌رو است.

تظاهرات تل آویو یک روز پس از اعتراضات گسترده شهروندان فلسطینی ساکن کرانه باختری به طرح الحاق این سرزمین به اسرائیل برگزار شد.