- - https://andisheh-nou.org -

مقامات ایران نظامی پیشین آمریکایی، مایکل وایت، را آزاد کردند

مایکل وایت، نظامی پیشین آمریکایی که در ایران زندانی بود آزاد شد و به کشورش بازگشت. مادر تفنگدار قدیمی آمریکایی با اعلام این خبر افزود که “در ٦٨٣ روز گذشته فرزند من مایکل گروگان سپاه پاسداران بود و اسارت او در ایران برای من بمنزلۀ یک کابوس بود. اکنون از اعلام این خبر خرسندم که این کابوس خاتمه یافته است.”

فرماندار پیشین ایالت “نیومکزیکو” نیز با اعلام همین خبر در پیامی توئیتری گفت که مایکل وایت “در حال بازگشت از ایران به مقصد آمریکا است.”

آزادی مایکل وایت بیست و چهار ساعت بعد از آزادی سیروس اصغری روی می دهد که به اتهام جاسوسی در آمریکا زندانی بود. مقامات آمریکایی توضیحی در مورد این همزمانی ندادند و یا نگفته اند که آیا همانند سال گذشته دو کشور به تبادل زندانی مبادرت کرده اند یا نه.

سال گذشته دادگاه انقلاب ایران مایکل وایت را به اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی و انتشار عکس در شبکه های اجتماعی به ده سال زندان محکوم کرده بود. در اواسط ماه مارس گذشته مایکل وایت به دلایل پزشکی و “بشردوستانه” از زندان خارج شد مشروط به اینکه ایران را ترک نکند. مقامات ایران مایکل وایت را به سفارت سوئیس، حافظ منافع آمریکا در ایران، سپرده بودند.