- - https://andisheh-nou.org -

واشنگتن پست نوشت: اقتصاد نوادا، میشیگان و هاوایی ویران شده است/ ۳۸ میلیون آمریکایی درخواست بیمه بیکاری دادند

براساس اعلام وزارت کار که روز جمعه نخستین تقسیم نرخ بیکاری دولت در طول همه‌گیری را اعلام کرد، این سه ایالت به سخت‌ترین ضربه در ایام شیوع پاندمی دچار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از واشنگتن پست، شیوع کروناویروس در آمریکا، اقتصادهای نوادا ، میشیگان و هاوایی را ویران کرده است. در این ایالت‌ها تقریباً یک چهارم نیروی کار هر ایالت را بیکار شده است. 

براساس اعلام وزارت کار که روز جمعه نخستین تقسیم نرخ بیکاری دولت در طول همه‌گیری را اعلام کرد، این سه ایالت به سخت‌ترین ضربه در ایام شیوع پاندمی دچار شده‌اند. این داده‌ها منعکس‌کننده اثرات فاجعه‌بار توقف کارخانه‌ها و گردشگری است و به بالاترین میزان بیکاری در ایالات متحده از زمان رکود بزرگ نزدیک می‌شود. 

 نوادا در ماه گذشته نرخ بیکاری را بالاتر از ۲۸ درصد اعلام کرد ، که این امر به توقف توریسم تا حد زیادی وابسته بوده است. این میزان تقریباً سه برابر بیشتر از ۹.۹ درصد بیکاری در مریلند است.

جارد برنشتاین، یک عضو ارشد در مرکز اولویت‌های بودجه و سیاست (CBPP) و معاون سابق رئیس جمهور باراک اوباما گفت: تا آنجا که اقتصاد به خدماتی که با مردم ارتباط برقرار می‌کند، بستگی داشته باشد، دچار مشکل شدید می‌شوید.

در ماه آوریل، ۴۳ ایالت نرخ بیکاری را بالاتر از همه آمارهایی اعلام کردند که طی ۴۰ سال قبل توسط دولت ثبت شده است و این نرخ بیکاری ملی را به ۱۴.۷ درصد رسانده بود. این ارقام ممکن است نمایانگر کمترین درصد از نرخ بیکاری آمریکایی‌ها زیرا بررسی دولت فدرال در مورد خانوارها فقط شامل افرادی است که به طور جدی به دنبال موقعیت های جدید شغلی هستند.

برخی از اقتصاددانان گفته‌اند: مراجعه تقریباً ۳۸ میلیون آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری طبق اعلام وزارت کار، حاوی علائم هشداردهنده برای سیاست‌گذاران است. 

موج اولیه خسارات شغلی از ماه مارس آغاز شد که اغلب آنها به جز اساسی‌ترین مشاغل بسته شدند. این محدودیت‌ها با هدف متوقف کردن گسترش ویروس کرونا که باعث کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ هزار آمریکایی شد، صورت گرفت اما همچنین بسیاری از کارفرمایان را بدون سرمایه یا مشتری کرد و شرکت‌ها به اخراج کارگرانی که دیگر قادر به پرداخت دستمزدهایشان نبودند، روی آوردند.

برخی از این شرکت‌ها از آن زمان عملیات مجدد را آغاز کرده‌اند و تصمیمات ایالت‌های خود را برای گشودن یا کاهش محدودیت‌ها در این ماه به دست آورده‌اند. اما نگرانی‌ها از بابت کاهش نیروی کار در ماه‌های اخیر که ممکن است دائمی شود، ادامه دارد.