- - https://andisheh-nou.org -

آنروی سکه : کابوس کرونا – مصاحبه احمد جواهریان با رادیو پویا

کابوس کرونا سرتاسر دنیا را در نوردیده است در میان وحشت و حیرت مردم جهان این ویروس مرگبار با شتابی شگفت انگیز در حال پیشروی است بورس های سهام با سرعتی سرسام اور در حال سقوط هستند کشورهای جهان که گویا برای چنین فاجعه ای آمادگی نداشتند با مشکلات بزرگی نظیر کمبود امکانات درمانی ،نبود وسائل پیشگیری مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده و نبود وسائل تست کرونا به این شرایط بحرانی دامن زده است

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان بهداشت جهانی طی نشستی خبری در ژنو به ارزیابی وضعیت جهانی همه‌گیری کرونا پرداخت.

آدهانوم با بیان اینکه طی دو هفته شمار مبتلایان به کووید 19 در خارج از چین 13 برابر، تعداد کشورهای تحت تاثیر نیز 3 برابر افزایش داشته اعلام کرد شیوع بیماری به سطح همه‌گیری جهانی رسیده است.

آدهانوم با تاکید بر اینکه سازمان بهداشت جهانی به مدت 24 ساعت به بررسی وضعیت همه‌گیری پرداخته و ضمن ابراز نگرانی عمیق از سطح شیوع و شدت ویروس و اعلام اینکه تدابیر کافی برای مقابله با این ویروس اتخاذ نشده است گفت:

“به این نتیجه رسیدیم که می توان از وضعیت موجود به عنوان پاندمی نام برد”

بر اساس تازه‌ترین آمار دولت ایتالیا ۴۷۵ نفر در یک روز گذشته جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-۱۹) از دست داده‌اند که این بیشترین رقم مرگ و میر در یک روز از زمان شیوع این ویروس است.

تعداد کل موارد مرگ در ایتالیا تا کنون حدود سه هزار نفر گزارش شده که در آستانه برابری با موارد مرگ در چین، مرکز شیوع ویروس کرونا است.

ایتالیا اعلام کرده که تعداد مبتلایان به بیش از ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. از این تعداد بیش از چهارهزار نفر بهبود یافته‌اند.

این کشور بعد از چین به بزرگ‌ترین مرکز شیوع کرونا در جهان تبدیل شده است.

بر اساس آمار رسمی تعداد کل جان‌باختگان در ایران هم به بیش از ۱۱۰۰ نفر رسیده که بعد از ایتالیا بیشترین تعداد ابتلا و مرگ را دارد.