- - https://andisheh-nou.org -

تجارب وتوصیه های پزشکان چینی برای همکاران خود در سراسر جهان!

پس از اعلام مقام های مسئول چینی مبنی بر کنترل ویروس و بهبودی بسیاری از بیماران و جمع آوری بیمارستان های صحرایی و موقت ، خبرنگاران از سایر نقاط دنیا ضمن بازدید از بیمارستان ها با پزشکان چینی به گفتگو نشستند. دوسوال خبرنگار دانمارکی و آمریکایی را در دو پست جداگانه با استفاده از ترجمه همزمان عربی توسط مترجم کانال خبری CGTN برای دوستان منتشر می کنیم.
نماینده خبرگزاری NOS از دانمارک : ” پس از بازدید از بیمارستانها مشاهده کردیم که تعدادی از بیمارستانها کار خودرا به انجام رسانده اند؛ با توجه به اینکه ما در حال گفتگو با بهترین پزشکان درگیر در معالجه بیماران ناشی از کرونا در حال گفتگو هستیم؛ از شما می خواهیم تجارب و توصیه های خودرا برای همکارانتان در سراسر دنیا ارائه نمایید.”.
جواب: ” درست می گویید؛ تمام بیمارستان های موقت به حالت تعلیق در آمده اند.بیمارستان های دیگری که برای معالجه بیماران تخصیص داده شدند نیز یا به دلیل بهبودی کلیه بیماران و یا به دلیل انتقال بیماران به سایر بیمارستان ها؛ نیز تعطیل شدند.همانطوریکه همکارم در پاسخ سوال قبلی توضیح دادند؛ کار مبارزه با COVID-19 در ووهان به پایان رسیده اما برماست که هوشیارانه مراقب احتمال ظهور حالات جدید از مناطق محلی و یا ناشی از بیمارانی که جدیدا وارد کشور می شوند؛ باشیم. در خصوص تجارب و توصیه ها به همکاران تیم های پزشکی درسایر نقاط دنیا باید بگویم که تجارب بسیاری کسب کردیم اما مهمترین توصیه ما به همکاران پزشک در سراسر دنیا آنست که مراقب سلامتی خود باشند. وقتی از مبارزه با وبایی مانند کرونا صحبت می کنیم باید بر کنترل و جلوگیری از انتشار بیماری ؛ بیش از درمان تاکید کنیم.معالجه در مرحله دوم پس از کنترل و جلوگیری ازانتشار بیماری صورت می گیرد. به یاد دارم در آخرین باری که در اینخصوص صحبت کردم برداشتن برنامه و استراتژی برای مبارزه تاکید کردم؛ نداشتن برنامه برای مبارزه یعنی قبول شکست پیش از شروع مبارزه است. در حال حاضر حالات بسیار کمی از ابتلا به بیماری در ووهان مشاهد می شود؛ اما باید پیش از پیش در برابر پیش آمدن حالات جدید هوشیار و آماده باشیم.”.
دکتر« ین » ادامه می دهد: ” آنچه را که می خواهیم به همکاران خود در خارج از چین توصیه کنم؛ نخست آنکه شما باید مراقب سلامتی خود بوده و از ابتلا به عفونت و عواض ناشی از COVID-19 جلوگیری کنید. چرا که این موضوع شرط اساسی حمایت از بیماران و خانواده خودتان است. مورد بعدی آنست که مردم باید به درستی یاد بگیرند که چگونه از خود مواظبت کنند؛ اساسی ترین اقدام ها چندان پیچیده نیستند؛ شستشوی دست ها و داشتن ماسک ودوری از تجمعات و گردهم آیی ها و مانند آنها. تیم های پزشکی به دلیل سرعت بالای انتشار این بیماری قادر نیستند به تنهایی کارخودرا انجام دهند.”.
پزشک بعدی افزود: ” با اجازه می خواهیم مواردی را به توده های مردم در سراسر جهان گوشزد کنم. ما با احترام به آداب و عادات مردم در سراسر جهان ؛ قصد نداریم شیوه هایی را که در چین به کار بردیم به دیگران تحمیل کنیم. مردم دیگر نقاط دنیا باید با توجه به خصوصیات خود شیوه های مبارزه با این بیماری را اتخاذ کرده و مسئولانه عمل کنند. در خصوص کادر پزشکی اضافه می کنم که در روزهای گذشته خبردار شدیم؛ بعضی از همکاران اروپایی ما به این بیماری مبتلا شدند. ما پزشکان باید به دقت این نکات را دریافته و خصوصا کادر درمانی مراقبت های ویژه که با فوت بیماران خود روبرو شده و تحت شرایط روانی ویژه ای به معالجه دیگر بیماران می پردازند؛ پیشنهاد می کنیم به اندازه کافی استراحت نموده تا با کسب آمادگی مجدد به خدمات خود ادامه دهند.
ترجمه فارسی: ک آل علی

از صفحه فیسبوک برای « زندگی! » ؛ علیه « کرونا! »!