- - https://andisheh-nou.org -

مرکل: امکان دارد ۶۰ تا ۷۰ درصد آلمانی‌ها به کرونا مبتلا شوند

بسیاری از ایالات آلمان برنامه ها و تجمعات با بیش از هزار نفر را لغو کرده اند. براساس تازه ترین گزارش ها تا حال دو نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در آلمان جان خود را از دست داده و ۱۲۹۶ نفر به این ویروس آلوده شده اند.

در همه ۱۶ ایالت آلمان موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. بنابراین با توجه به گسترش ویروس جدید کرونا، تجمعات با بیش از ۱۰۰۰  نفر در شمار زیادی از ایالات آلمان لغو گردیده اند. در بعضی موارد، رویدادها و یا برنامه ها می توانند بدون تماشاگر برگزار شوند. گفته می شود که با این اقدام، ایالات آلمان توصیه ینس اشپان، وزیر صحت این کشور را دنبال کرده اند. اما تاکنون وزیر صحت عامه آلمان طرفدار تعطیلی عمومی مکاتب و کودکستان ها نیست. او گفته است که خطر کرونا در حال حاضر برای مردم همچنان در سطح “متوسط” ارزیابی شده است.

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان حدس می زند که شمار بسیار زیادی از مردم در آلمان به ویروس کرونا آلوده خواهند شد. او تخمین می زند که به دلیل نبود واکسین و همچنین مصون نبودن مردم، احتمالاَ دو سوم، یعنی ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم در آلمان به ویروس کرونا آلوده خواهند شد.

Bundeskanzlerin Angela Merkel, CDU mit Bundesgesundheitsminister Jens Spahn, CDU (imago images/photothek/F. Zahn) [1]

انگلا مرکل، صدراعظم آلمان با ینس اشپان، وزیر صحت آلمان

کریستیان دروستن، ویروس شناس آلمانی در برلین، پایتخت این کشور، مانند شمار زیادی از کارشناسان دیگر گفته است که هنوز مشخص نیست که این بیماری عفونی تا چه زمانی وجود خواهد داشت. به باور او احتمالا دو سال یا حتی بیشتر طول بکشد تا این ویروس از بین برود.

انستیتوت آلمانی “روبرت كوخ” هشدار داده است که امکان موارد بیشتر ابتلا به ویروس کرونا و گسترش آن در آلمان وجود دارد، اما خطر آن در حال حاضر برای مردم همچنان در سطح “متوسط” ارزیابی می ‌شود.

اکثر افراد مبتلا به بیماری کرونا در ایالات‌های نوردراین‌وستفالن، بایرن و بادن-وورتمبرگ آلمان ثبت شده است. در ایالت نوردراین- وستفالن آلمان تا کنون دو نفر نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

حکومت آلمان در حال راه اندازی اقدامات اضطراری بیشتر در زمینه مبارزه با ویروس کرونا است. بعد از نشست اضطراری تیم بحران وزارت صحت عامه آلمان و وزرای داخله ایالات این کشور، اکنون باید حکومت مرکزی در بخش مراقبت های ویژه و عاجل در کلینیک ها و شفاخانه ها تدارکات را بر عهده بگیرد. به منظور جلوگیری از کمبودی ها در تامین و رساندن مواد مراقبتی، لاری ها به طور استثنائی باید در روزهای یکشنبه نیز اجازه عبور و مرور به دست بیاورند و زمینه کار بیشتر در روزهای یکشنبه ممکن گردانیده شود. همچنین پولیس فدرال باید کنترول را “به ویژه در مرزهای جنوبی” آلمان تشدید کند.

Bildergalerie Corona Fußball Bundesliga (picture alliance/dpa/O. Berg) [1]

مسابقات فوتبال بدون تماشاچی

ایالت بایرن در جنوب آلمان تجمعات بیش از هزار نفر را تا ۱۹ اپریل ممنوع اعلام کرده است. همچنین توصیه شده که تجمعات بالاتر از ۵۰۰ نفر هم لغو شوند. بایرن اولین ایالت در آلمان است که چنین تصمیمی را به اجرا می آورد. این ایالت همچنین اولین ایالتی بود که موارد آلوده به ویروس کرونا در آنجا ثبت شد. تا روز دوشنبه (۹ مارچ) تعداد ثبت ‌شده مبتلایان به ویروس کرونا در بایرن ۲۵۶ مورد بوده است.

وزیران امور فرهنگ ایالات آلمان نیز در حال حاضر درباره امتحانات نهایی مکاتب مشاوره می کنند. وزیران فرهنگ ایالات بخاطر این امر می خواهند در مورد امتحانات نهایی مکاتب گفتگو کنند. اشتیفنی هوبیگ، رئیس کنفرانس وزرای فرهنگ به گروه رسانه ای “فونکه” گفته است که قرار است در کنفرانس وزرای فرهنگ که روز پنجشنبه (۱۲ مارچ) در برلین برگزار می گردد، “به صورت بسیار جدی” در مورد چگونگی برخورد با ویروس کرونا مشوره گردد. او گفته است که  به ویژه به این سؤال رسیدگی می گردد که امتحانات نهایی صنوف ۱۲ در آلمان و امتحانات فراغت، تحت چنین یک شرایط چگونه راه اندازی و پیش برده شوند. این امر مربوط به امتحانات تحریری و تقریری مکاتب می شود.

DW.COM